24 Kasım 2011 Perşembe

ISPANAKLI BÖREK



Tüm Öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü Kutluyorum..

" Öğretmenler.. Y
eni Nesil Sizin Eseriniz Olacaktır."











 Kışın en sık yaptığım börek diyebilirim nedeni yiyenlerin yorumları olabilir belkide:))) Aslında ıspanak temizlemek dışında çok pratik bir börek…. Kardeş buluşması sonucu ortaya çıkan börek ve kurabiye hikayesi….Birşeyler yapalım sabahta  işyerinde yeriz hem derken kendimizi mutfakta bulduk o kadar keyifli zaman geçirdikki tariflerde  eksik olan malzemeler ve hatalara bile güldük….Birde ikili çalışmadan gayet memnun kaldık;neden mi kardeş derki; ohh ne güzel hem yemek yapıldı hem ortalık toparlandı,yemeği yapan ben toparlayan o,  bende hem fikir ohh toplayacağını düşünmeden dağıtıp dağıtıp yemek yapmak ne zevkli :)))))))) Ispanaklı börekten başlamak istiyorum hoş gerçektende ilk önce onu yaptık… Neyseki ben başladım böreği yapmaya yarım kg ıspanak varmış onu kullandık… Sonra üzeri için bana yoğurt gerekli neyse yoğurt getirecek bana ben işlerime devam ediyorum  heycanlı heycanlı cacık yapmışlar dedi…Bende sonra yersin bırak şimdi işleri bir toparlayalım dedim.. Abartmıyorum 3-4 kase cacığı yer o kadar seviyor…Demez mi yoğurt yok yani…Eee direk söylesene canım kardeşim sen bana bunu cacık diyince ona olan aşkın geldi aklıma:))))))))))) Sıra geldi kurabiyeye malzemeleri masaya koydum kabartma tozunun yerini bilmediğim için kardeşten rica ettim oda o sırada bir şey yapıyordu…Bende sohbet ederken bir dizi karakteri ile ilgili soru sordum kaçırılmıştı bahsi geçen karakter noldu dedim o bulundu mu? Kardeş gayet normal evet bulundu dedi… Bende heycanlı heycanlı aaa nasıl oldu dedim ve aldığım cevap; Bilmem bulunmadı aslında ben niye bulundu dedim onuda anlamadım demez mi bir gülme krizi daha.. E bende bu arada kurabiye yoğuruyorum bir güzel hamur oldu artık tepsiyi hazırla yağlı kağıdı koyda fırına verelim derken dankkk diye aklıma geldi ''KABARTMA TOZU''.. ekledim sonra ama işi bilen anlar çok iyi oldu diyemicem ama yedik mi yedik:)))) Bahsi geçen zati muhterem haşhaşlı kurabiye tarifini daha sonraki  postumda yazacağımm…Sevgiler….





 MALZEMELER        
                              
 1 kg ıspanak
 5 yufka
 1 çay bardağı  sıvı yağ
 1 orta boy soğan
 2 yemek kaşığı salça
 Pul biber

 ÜZERİ İÇİN
 3 yemek kaşığı yoğurt
 yumurta sarısı
 3 yemek kaşığı sıvı yağ
Çörek otu




 YAPILIŞI
 Ispanaklar temizlendikten sonra doğranır,soğan rendelenir salça,yağ,ve pul biber ilave edlip karıştırılır. Arzu ederseniz biraz tuz ekleyebilirsiniz karışıma….Karışım 5 Eşit parçaya ayrılır ve herbir yufkanın üzerine dağıtılıp,yufkalar rulo yapıldıktan sonra fırın tepsisine dizilir.Üzeri için olan malzemeler bir kapta karıştırıldıktan sonra böreğin üzerine fırça yardımı ile karışım sürülür ve dilerseniz çörek otu ile süslenir. 170 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirebilirsiniz.

25 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK TATLIM,SÜPER OLMUŞ,İYİ Kİ ÇENREMDE SENİN GİBİ MARİFETLİ BİR ARKADAŞIM VAR,SENDEN ÇOKŞEYLER ÖĞRENİYORUM,TEŞEKÜRLER
    ARKADAŞIM...:)

    YanıtlaSil
  2. kardeşlerle yapıla herşey nede güzeldir,ben bu sene iki kardeşimide uzaklara uğurladım,hasretlik çekiyoruz yani:(bu nedenle böyle hikayeler daha bir etkiliyor beni,ıspanaklı böreğe baylırım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık,
    annemde çok yapar ıspanaklı böreği, bizde afiyetle yeriz:)
    bak şimdi annemi özledim:(

    YanıtlaSil
  4. Canımmm süper olmuş bu da diğerleri gibi. Hele sunuşun. Çok zarif. Pek beğendim doğrusu :) Bu arada kuzuşumun her özel gününde senden kurabiye isteyeceğiz karar verdik. Özel kurabiyelerimizi artık sadece senden alacağızzz... Kendin gibi yemeklerin de çok güzel. Öpüyoruz seniii :))

    YanıtlaSil
  5. ay bu menü bana biyerden tanıdık geldi sanki :))))

    YanıtlaSil
  6. Sibel'im canım benim çok sağol hepimiz birbirimizden birşeyler öğreniyoruz seni kocaman öpüyor ve iyiki varsın diyorum...

    Anne Eli Gibi içim bir buruk oldu şimdi ama...Sağlıklı ve mutlu olsunlar da, onların mutluluğu da sana daha fazla mutluluk katıyordur eminim..


    Pembe Bloğum teşekürler canım anneler her daim özleniyor haklısın bu vesile ile annenin ellerinden öperim bende....

    Butik Merve öğrencilik yıllarımı hatırlattın gönderirim istersen kıyamam :)


    Ahu'cum canımsınız ya sizde o kadar güzel kalplisinizki benim yansımamda böyle oluyor hali ile sizde resmiyetten değil tabiki pamuk prensesten dolayı...Seve seve yaparım ben o pamuğa...Öpüyorum kocaman ikinizide...


    Birsencim evet ama pastası eksik niye göndermedin?

    YanıtlaSil
  7. ah o kardeşten bende istiyorum lütfen ! :=)
    ben yapayım yeetrki, ama biri toplasın,
    sevmiyorum çünkü ıvır zıvır :)
    :)))
    ama bu börek her şeyi unutturablir bana
    İNAN !
    :)

    YanıtlaSil
  8. Bir Dut Masalı aynen aynen arkadan toparlayanın olması inanılmaz zevkli:)
    Hemen göndereyim ben sana:) Oda yapmaktansa toparlamayı daha çok seviyor...Çok teşekür ederim...

    YanıtlaSil
  9. evetttt evettt hemennn gelirimmm sonra yemesiii çokkk güsellll oluyorrr abloşşşş bakkk her eve lazımmm bendennnn :))))

    YanıtlaSil
  10. :)))))))))))))))))
    siz çok yaşayın emi....
    börekle kurabiye bir tarafta dursun, ben diziyi merak ettim ?

    YanıtlaSil
  11. Evet ablacım kesinlikle :))))))))

    Bahriye'cim sürekli izlediğim bir dizi değilde haberler keyfimi kaçırınca açıyorum 'Dinle Sevgili'.
    Tvde sesini duyunca sorayım dedim ama cevap malum :))))))

    YanıtlaSil
  12. BiZde dün kardeşimle annemdeydik ve aynen gülüşe gülüşe yemek yaptık..:))))
    Vaktin nasıl geçtiğini hiç anlamadık..:))
    Ispanaklı böreği tek geçerim..
    Çok severim çok..
    Öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  13. Hayat Cafem teşekürler canım...Gerçekten öyle birlikten kuvvet doğuyor.Bende tek geçerim canım aynen öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  14. ohhh....nefis görünüyor...ay üşenmeyeyim kalkayım da yapayım..zaten akşama misafirim var....elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Neşelihaller evet evet bencede hiçççç üşenme hemen yap ohhh misafirlerlede laflarken afiyetle yiyin emi :) Hoşgeldin bu arada...

    YanıtlaSil
  16. Selam,
    Kapı Gazeteliğimi beğendiğinize sevindim. Hemen ziyaretinize geleyim dedim. Ama sizin sitenize gelmek inanın benim için tam bir işkence. Herşey o kadar lezzetli ki, orada olup, hepsini doya doya yemek istiyorum. Ve ayrıca ıspanaklı böreğide çok severim. Sizin de ellerinize sağlık. Unutmadan benim için de koca bir dilim yermisiniz? Sevgilerimle... NURDAN

    YanıtlaSil
  17. Çok nefis görünüyor.Ispanağın en sevdiğim hali.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. kışın devamlı yaptığım börektir..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  19. Nurdan'cım kalp kalbe karşı sanırım bende senin bloğuna girince nasıl yapıyor bunları diyorum....Yemez miyim hiç:))))))Sevgilerimle...

    Pembe Kekikcim ve Buketim haklısınız kışın en sevilen lezzeti sanırım...Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. ıspanaklı böreği çok severim ama hiç yapmadım desem, çok ayıp değil mi:)))evde yufka var yarında ıspanak aldırırsam pazar günü deniyim, ellerine sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  21. Selam,
    Tekrar ben geldim. Senin için profil resmimi değiştirdim. Beni bir ziyaret edebilir misin? Acaba benim gördüğümü benzerliği sende görebilecekmisin? Nurdan

    YanıtlaSil
  22. Noblesse kesinlikle dene canım eminim memnun kalacaksın:)Sevgiler...


    Geliyorum Nurdancım :)))

    YanıtlaSil
  23. canım bu akşam yaptım böreğini...harika oldu...10 üzerinden 10 aldım :))
    ben, yaptığım ıspanaklı börekler de soğan ve salça hiç kullanmamıştım...hadi bu seferki de böyle olsun dedim ve bire bir senin yazdığın gibi yaptım...iyiki denemişim...bundan sonraki ıspanaklı börek tarifim bu oldu :))bundan öncekileri unuttum gitti...

    YanıtlaSil
  24. AAA çok sevindim canım süpersin ellerine sağlıkkkkkkk:))))Afiyetler olsun benim böreklerle aram pek iyi olmamasına rağmen buna bayılıyorum e birde daha pratik ve leziz oluyor...

    YanıtlaSil