28 Kasım 2011 Pazartesi

HAŞHAŞLI KURABİYE

 MALZEMELER  
                                 
 250 gr oda ısısında margarin
 1 çay bardağı sıvı yağ
 1 yumurta
 3 yemek kaşığı haşhaş
 1,5 su bardağı pudra şekeri
 1 paket kabartma tozu
 Aldığı kadar un








 YAPILIŞI

 1.Margarin ve pudra şekerini derin bir kapta karıştırın.

 2.Karışıma sıvı yağ yumurta ve haşhaşı ekleyerek karıştırmaya devam ediniz.

 3.Son olarak kabartma tozu ve unu yavaş yavaş ekleyerek sert olmayan bir hamur elde ediniz.                        Kurabiyelerdeki un oranı gerek lezzet gerekse kıtır kıtır ağızda dağılan bir kurabiye olması açısından çok önemli….

 4.İstediğiniz şekli verdikten sonra yağlı kağıt üzerine dizip 170 derece fırında pişirebilirsiniz…



 AFİYET OLSUN :)))))))

15 yorum:

  1. Çayın yanında nasılda güzel olur.
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Hazır haşhaşım varken, mutfağa gidiyorum.Nefis,Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Selamünaleyküm ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar haşhaşlı kurabiye hiç yapmadım denemek için listeye aldım.
    Bu gün ıspanaklı börek yaptım şimdi yayınlamayı düşünüyorum. Görüşmek üzere Allah'a emanet olunuz..

    YanıtlaSil
  5. Haşhaşlı keki biliyorum ama kurabiyesini ilk gördüm. Denemek isterim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. haşhaşlı kek yemiştim nefisti, eminim kurabiyelerde öyledir.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık.Şimdi çayın yanında olsa da yesem.

    YanıtlaSil
  8. aaaa hiç kurabiyeye haşhaş katmak aklıma gelmişiti pasata güzelim sen güzel diyorsan tadı denemeli :))) yazdım aklıma çok leziz görünüyorlar eline saglık cnm:)

    YanıtlaSil
  9. Bunu hemen deneyeceğim canım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. günaydınnnnnnn :))
    canım ya ne güzel bir fikir verdin sen öyle...ben de haşhaşı hiç kurabiye de denememiştim...iyi fikir...mutlaka denemek istiyorum...
    sayfa düzeni değişmiş...çok ta iyi olmuş:))
    öpücükler benden sana,kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  11. Pembe bloğum evet iş arkadaşlarımla çayın yanında afiyetle yedik:) Teşekürler...


    Ihlamurcum gidin valla ben sizi hiç tutmim:) Teşekürler....

    Anne Eli Gİbi teşekürler canım...

    Emine Kaya aleykümselam ıspanaklı böreğinizi kontrole geleceğim:)
    Allah razı olsun sizde Allaha emanet olun...

    Zencefil denemeye değer canım güzel bir kurabiye...Sevgiler..


    Noblesse Teşekürler canım gerçekten öyle...

    Pembe Kekin inanın ne iyi olurdu...sevgiler...

    Mavicim ee hadi bakalım şimdiden kolay gelsin tatlım benim...

    Ahu'cum teşekürler canım güzel bir lezzet denemelisin...

    YanıtlaSil
  12. Bahriyecim Günaydın bitanemm...Sayfa düzeni ile ilgili anca vakit bulabildim kurcalarken böyle oldu sağol tatlım...Birde gelemem ile ilgili mazeretim var şimdi anlatırsam süpriz bozulur o nedenle aklımızda ve ilk sıradasınız öpüyorummmm.....

    YanıtlaSil
  13. yaaaa olmadı şimdi bu...ama ben meraktan ölürüm...mail at lütfennnnnn :((

    YanıtlaSil
  14. Canım birazdan kahvemi yapıp biraz keyif yapıcam inşallah..
    Kurabiyelerden kapta gel,senin kahvenide hazırlıyorum..:)))))
    Ellerine sağlık güzel yüzlüm..

    YanıtlaSil
  15. OHH süpersin Hayat Cafem missss gibi dumanı üstünde...Güzel kalplim ya ellerine sağlık...Yeterki kurabiye iste getirmez miyim hiç:)

    YanıtlaSil