3 Kasım 2011 Perşembe

KOLAY BAKLAVA

Bayrama sayılı günler kala hala baklava yapmaya vaktiniz yok veya hamurla uğraş lezzeti yakala zor iş diyorsanız tam sizlik bir baklava :)
Ben bayılırım bu baklavaya gerçi tatlı olupta sevmediğim birşey yok ya neyse....
Hemen hazırlayabileceğiniz bir baklava





MALZEMELER

Baklavalık hazır yufka
3 su bardağı ceviz
1,5 su bardağı toz şeker
Yarım paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ

ŞERBETİ

Baklavanın içindeki şekeri düşünerek sizin ağız tadınıza bırakıyorum oranları


YAPILIŞI

Ceviz ve tozşeker karışımından dilediğiniz kadar yufka üzerine döküp iki adet yufkayı rulo yapıyoruz.Daha sonra istediğimiz aralıklarda kesip foğraftaki gibi tepsiye yerleştiriyoruz.Üzeri için yağ karışımını ocakta yakıp baklava üzerine gezdirip 180 derece fırında pişiriyoruz.Yumuşak baklava sevmem diyenlerdenseniz tam sizlik çünkü yufka içindeki şeker pişerken kremalize oluyor ve daha sonra çıtırçıtır bir baklava olmasını sağlıyor....
Baklava soğduktan sonra şerbeti üzerine sıcak döküyoruz,çıtır istersenizde şerbeti ılık döküyoruz.


Yufkalardan iki borcam çıkıyor büyük bir tepsiye hepsinide sığdırabilirsiniz isterseniz.

Afiyet olsun....

Tatlı ve pasta tadında bir bayram diliyorum herkeslere :)

23 yorum:

  1. bence gayet mantıklı ve çok pratik :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. hem pratik hem lezzetli
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. dur bakayım anneme sölüyüm yapar belki.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Tam benlik kolay bir tarif..
    Şu aralar tembelliğim üzerimde..
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. hazır baklava yufkasını duymuştum ama hiç denememiştim...ellerine sağlık canım...bu akşam da sıra ben de...bakalım işin içinden çıkabilecekmiyim :))

    YanıtlaSil
  6. Leyla'nın Kahve Dükkanı çok teşekkür ettim bendende bolca sevgiler...


    Yıldız gel beraber yiyelim tatlım :)

    Pastaneden teşekür ederim arkadaşım gerçekten öyle sevgiler...


    Deeptone bence sen bile yapabilirsin o kadar pratik yani;)

    Hayat Cafe havalardanmıdır nedir bilmem ama aynısı bendede var canım :)

    YanıtlaSil
  7. Bim'de var canım normalde hazır yufkalı tatlıları sevmem ama yiyen soruyor bunu nasıl yapıyorsun diye...
    Sen çıkarsın ben sana güveniyorum hatta belki gelirim yardıma :)

    YanıtlaSil
  8. bende öyleyim cnm tatli olsunda ne olursa olsun :)ellerine saglik cok lezetli görünüyor

    http://guzelgulozyigit.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. harikaa:)
    bende kadayıf sardım:)
    biraz tembel işi oldu ama...
    :))
    ağız tadı ile huzurlu bir bayram dilerim sevdklerinizle beraber...
    :))
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Güzelgül yaşasın tatlı yemek ozaman :) Teşekürler ve bolca sevgiler canım...


    BirTutamKekik olsun napalım artık pratik şeyler mecbur bu hayat temposunda :)
    Güzel dileklerine kocaman bir amin diyor ve bende sana hayırlı bayramlar diliyorum canım tüm sevdiklerinle birlikte....

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık çok pratik olmuş
    iyi bayramlar
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. merhaba pasta köşesi ne kadar kolay ve pratik bir tarif çok teşekkür ederim bende ilk kez aldım bu yufkadan denemek istiyorum bu güzel tarifi .blog öyle güzel ki sizin profil resminiz gibi:) harika kurabiyeler ve pastalar var :) artık takipteyim cnm mutlu bayramlar diliyorum sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Aylin'cim teşekürler bolca sevgiler ve iyi bayramlar canım...


    Sevgili Mavi nasıl güzel şeyler yazmışsın öyle çok teşekürler canım öpüyorum sizi iyi bayramlar:)

    Karabiberinmutfağı hoşgeldin canım sanda iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  14. Hayırlı bayramlar afiyet olsun

    YanıtlaSil
  15. Bayramın kutlu olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor gerçekten.
    seni izlemeye aldım sevgiler

    YanıtlaSil
  17. çok güzel gözüküyor :))

    YanıtlaSil
  18. harika görünüyor elinize sağlık blogunuzu izlemeye aldım beklerim :)

    YanıtlaSil
  19. Kendimce hoşgeldin canım teşekürler...


    ÇeşniciHandan bendende bolca bolca sevgiler çok teşekürler...

    Mintinin mutfağı teşekürler canım sevgiler...


    Hoşgeldin Buket teşekürler
    sevgiler.. :)

    Nilgünün Dünyası bende takipteyim hoşgeldin sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  20. bu yufkalar büyük kolaylık oldu:))
    eline sağlık,nice bayramlara

    YanıtlaSil
  21. Susamçörekotu teşekürler canım yorumun spam düşmüş şimdi gördüm kusura bakma olur mu? sevgiler benden..

    YanıtlaSil