22 Aralık 2011 Perşembe

ETİMEK TATLISI

Şerbetli bir tatlı olmaz demeyin sakın :)...Şerbeti tam kıvamında düşünülenin aksine hafif bir tatlı ve lezzetli tabi ki...Muhallebisi pratik olsa keşke diyorsanız eğer, iki paket vanilyalı puding ile tatlınızı yapabilirsiniz.



MALZEMELER

  • 12 adet tuzsuz etimek (1 paket)
ŞERBET İÇİN:
  • 2 su bardağı su 
  • 1,5 su bardağı toz şeker
MUHALLEBİ İÇİN:
  • 1 lt süt
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 6 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı tereyağ veya margarin
ÜZERİ İÇİN:
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • Böğürtlen sos
  • Fındık


YAPILIŞI

1.Şerbet malzemelerini kaynatalım şerbet kaynadıktan sonra 5-10 dk dinlenmeye bırakalım.
2.Bu arada etimekleri dikdörtgen borcama(tam sığıyor) dizelim.
3.Üzerine dinlendirdiğimiz şerbeti dökelim.
4.Sıra muhallebiye geldi vanilya ve tereyağ hariç tüm malzemeleri bir kaba koyup orta ateşte kaynayana kadar karıştıralım kaynamaya başlayınca vanilya ve tereyağını ekleyip,tereyağ eridikten sonra ocağı kapatalım.
5.Muhallebiyi de 5-10 dk dinlendirdiktan sonra etimeklerin üzerine döküp düzleyelim.
6.Soğuduktan sonra krem şantiyi bir bardak soğuk süt ile hazırlayıp,muhallebinin üzerine döküp, buzdolabında bekletelim.(1 gece bekletiyorum)
7.Üzerini süsleyip servis yapabilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

37 yorum:

  1. Şimdi tamda bu renklerde bu nefis tatlıyı görünce, yılbaşı akşamı yapsam dedim.

    Ellerine saglık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Bir arkadaşımda yemiştim ama hiç yapmadım. Pek pratikmiş, çok da güzel görünüyor, en kısa zamanda ben de denemeliyim.

    YanıtlaSil
  3. ay yerim ben yeriiim. Bögürtlen sos aşkına. Çikolatadan daha fazla severim. Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  4. çok severim ben bunu. gerçi çoğu şeyi seviyorum da :) ne güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canımmm :)) Ben bu tatlıyı hep yaparım ve bayılırım. Çok güzel olur. Sen yapınca daha da güzel olmuştur :)) Ellerine sağlık. Öpüyorum seni kocaman :)

    YanıtlaSil
  6. çok sık yaptığım bir tatlıdır,ama ben genelde sos kullanmıyorum,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. Aslıcım yap valla yap hatta bende yaparım karşıklı yeriz kırmızı kırmızı:)Teşşekürler..

    YanıtlaSil
  8. Esracım dene dene gerçekten pratik ama lezzetli bir tatlı:)

    YanıtlaSil
  9. Tombul Tarifler bitanem bende böğürtlen sosa bayılırım da ımmm çikolata listemde bir numara sanırım:)Teşekkürler canım benim..

    YanıtlaSil
  10. açıkca söylemek gerekirse başlıkta "etimek tatlısı"nı görünce çok etkilenmemiştim am resim beni büyüledi:)

    YanıtlaSil
  11. Buketçim sende bendensin o zaman yaşasın tatlı aşkı:)

    YanıtlaSil
  12. Ahucum sağol tatlım dimi güzel oluyor gerçekten o güzel yüreğin ne kadar güzel bakıyor ki böyle güzel görüyor..bende öpüyorum kocaman kocaman:)

    YanıtlaSil
  13. Anne Eli Gibi bende ne denk gelirse kullanırım çikolata sos,ceviz,çam fıstığı vs vs canım yarataıcılık ve ağız tadı işte:)Teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
  14. Pınky Fashıon ayy güldürdün beni tatlımm, teşekkür ederim güzel bir lezzet umduğunun çok çok üstünde oluyor diyeblirim:)

    YanıtlaSil
  15. büyüleyici görünüyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. offfff süpper görünüoo ben çok sık yaparım helede sütlü tatlımı şerbetli mi aklım karışınca :)))ama böğürtlen soslu hiç denememiştim ...

    YanıtlaSil
  17. ahh ahh! diş ağrım devam ederken oldu mu bu şimdi ???

    tadını bilemiyorum ama görüntü şahaneeeeeee...ellerine sağlık canım...
    anlaşılan akşam yemeklerinden sonra soluğu sizde almak gerekiyor :)))

    YanıtlaSil
  18. çok güzel görünüyor.özellikle o sos ne kadar güzel yakışmış harika olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,sunum muhteşem...

    YanıtlaSil
  20. Balböcükleri teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  21. İkiböcekbirçiçek aaa ne iyi fikir aslında dimi kararsız mı kaldın yapıver etimek tatlısı olsun ikisi bir arada:)Dene canım enfes oluyor...

    YanıtlaSil
  22. Bahriyem şuandan itibaren pasta köşesi sana kapandı o zaman tadilattan sonra uğra olur mu tatlım:)Gel gel neler yaparım ben sana sen iste, olmuş bil...

    YanıtlaSil
  23. Niloş pasta teşekkürler güzellik:)

    YanıtlaSil
  24. Otuzundansonra çok teşekkürler canım normal bir şeyi bile sunum değiştiriyor haklısın :)

    YanıtlaSil
  25. Çok nefis görünüyor.Renkler bir harika insanın canı tatlı istiyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. harika nefis görünüyor, ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Ellerine sağlık tatlın bi muhteşem. Canım bloğumda senin için bir ödül var uğrarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
  28. yapma bunu bana diyetteyim:D çok güzeldir eminim cnm elerine saglık

    YanıtlaSil
  29. Pembe Kekik teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  30. Noblesse teşekkürler tatlım:)

    YanıtlaSil
  31. Baharatlı tatlar uğramam mı koşa koşa gelirim canım:)

    YanıtlaSil
  32. Mavi ne tesadüf bende canım çok sıkı değil ama tatlılardan eskisi gibi(abartarak) yemeyi yasakladım kendime:)teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
  33. bunu yapmıştım. nefis. ve hafif. şerbetlileri değil sütlüleri sevsem de.
    :)

    YanıtlaSil
  34. Deeptone çok marifetlisin maşallah :)
    Tatlılarla aran iyi,Evet kesinlikle sütlüler ama ara ara değişiklik işte.

    YanıtlaSil
  35. acı tuzlu ve ekşi ile aram hiç yok.
    tatlı severim. sütlü ve kakaolu.
    aslında muz, çikolata, kakao ve çilek böğürtlen frambuaz vb. hastasıyım.
    :)

    YanıtlaSil
  36. agzımın suları aktı yani o kırmızı serbettt beni benden aldı :) ellerine saglık

    YanıtlaSil
  37. Essucum görüntüsü kadar lezzetide var canım gerçekten ayyy kıyamam:)

    YanıtlaSil