26 Aralık 2011 Pazartesi

GÜVEÇTE MANTARLI PİLAV

Haftaya tuzlularla başlayacağım dedim ve sözümü tuttum rejimdekilerin dikkatin:)
Ama yeni yıl haftası tabi ki ilerleyen günlerde tatlı paylaşımlarım olacak...
Gelelim nefis pilavımıza, mantarı çok severim ver her halini denemeye açığım...


MALZEMELER:

1,5 Bardak pirinç
1 kaşık tereyağ(ben zeytinyağını tercih ediyorum)
300 veya 400   gr mantar
1 orta boy soğan
3 bardak tavuk yada et suyu(kaynar suda olabilir)
2 orta boy patatesatates
1 çay bardağı süt
Kaşar peyniri

YAPILIŞI:

1.Pirinci ıslatalım.
2.Patatesleri haşlanması için ocağa koyalım.
4.Soğanları ve mantarları yemeklik doğrayalım.
5.Soğanları pembeleşinceye kadar kavuralım, kavrulan soğanlara mantarı ilave edip suyunu çekene kadar kavurmaya devam edelim.
6.Pirinci  ekleyip biraz daha kavurduktan sonra, sıcak suyu ekleyip, tuzunu kontrol edip, suyunu çekene kadar pilavı pişirelim.
7.Patatesleri ve kaşar peynirini rendeleyelim, süt ile birlikte harmanlayalım.
8.Pişen pilavı güveçlere paylaştırıp, üzerlerine patatesli karışımdan sürüp, fırında yüksek ısıda üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. 

HERKESE MUTLU HAFTALAR DİLİYORUM...

45 yorum:

  1. görüntü süper yanlızz gerçekten ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Allah bu ne??? İnan bak, iki dakikalığına bloguma bakayım dedim, senin postunu gördüm. Tepkim aynen böyle oldu :)) Tam bana göre bir lezzet. Çok keyifli. Ellerine sağlık. Afiyet bal olsun canımmm :))

    YanıtlaSil
  3. Ben çok seviyorum böyle karışık pilavları, çok da güzel görünüyor. Özellikle misafir için çok güzel bir tarif, deniyeciiim :)

    YanıtlaSil
  4. risotto kıvamında bir pilav gibi görünüyor.
    Bu da bugün okuduğum son post oluyor,çünkü görünce karnım acıktı eve gidiyorum:))

    YanıtlaSil
  5. bu denemeye değer bir tarif benim için...
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım, miss
    Misafirler için tek kişilik porsiyonlarda güzel bir sunum olur
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. ay bu ne böyle agzımda eridi sanki:D:D feci bir tarif:D elerine saglık cnm rahat ol benim rejim iptal oldu hep senin yüzünden:)))))))))

    YanıtlaSil
  8. canım bende mantara hayır diyemem. Çok da güzel görünüyor eminim tadıda çok nefistir. Ellerine sağlık ....

    YanıtlaSil
  9. güzel lezzetler birarada, ellerine sağlık, nefisssss..

    YanıtlaSil
  10. Miss gibi güveçte pişerde,bir sen yaparsında güzel olmazmı canısı..
    Ellerine sağlık.
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyorlar..
    Ben de epeydir küçük güvecler almak istiyorum bakalım ne zaman nasib olacak..
    Malzemelerin süper tadı da eminim öyledir..
    Ellerine sağlık tarifi aldım.

    YanıtlaSil
  12. cok guzel gorunuyor.Yarın mantarsz olarak deniycem arkadasm geldiğinde:)

    YanıtlaSil
  13. Pasta köşem nasıl güzel bir tarif ve nasıl nefis bir görüntüdür bu, bayıldım ellerine saglık..

    YanıtlaSil
  14. Güvec pilavin harika görünüyor
    canim.Cok degisik bir pilav tarifi.
    Ellerine saglik....sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Çok değişik bir tarif olmuş, denemek istiyorum.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. mantar ve pilav ve güveçte.
    heyy bunu da denicem bi ara.
    :)

    YanıtlaSil
  17. Yemekdünyam çok teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  18. Ahum canım benim ohh ne güzel bir karşılama olmuş o zaman :)Çok ama çok teşekkür ederim içten arkadaşıma :)

    YanıtlaSil
  19. Esracım dene dene evet güzel bir sunum oluyor,lezzette öyle tabi mantar seven ben için:)

    YanıtlaSil
  20. Pınky Fashıon valla haklısın tatlım ya banada oluyor bazen öyle :)küsmedim hadi git bakalım yemek yedikten sonra bakarsın olur mu:)

    YanıtlaSil
  21. Cepaynası değerli görüşün için çok teşekkürer:)

    YanıtlaSil
  22. Pembe Bloğum çok sağol canım kesinlikle öyle...Ama ben mantarı öyle çok seviyorum ki kendimi şımartmak için yaptım pilavı:))))Çokta iyi yapmışım dimi?

    YanıtlaSil
  23. Mavicim ama tam destek hep destek yapıyorum sana niyeki :)Napim bikaç ay ortalarda görünmesem mi?Elma dersem çıkarım armut dersen çıkmam olur mu?

    YanıtlaSil
  24. Niloş Pasta, güzel pastacım çok teşekkürler canım yaşasın mantarrr!!!

    YanıtlaSil
  25. Noblesse dimi ama teşekkürler canım benim:)

    YanıtlaSil
  26. Hayat Cafem ooohhh içimi aydınlatıyorsun herzamnki gibi canım benim çok teşekkür ederim tatlımm..

    YanıtlaSil
  27. ellerıne sağlık canım nefıs olmus

    YanıtlaSil
  28. Emine Kaya en kısa zamanda nasip olur inşallah güzel lezzetler yaratıyor kendileri çünkü:)

    YanıtlaSil
  29. Eklemeyi unuttum Emine ablacım afiyet olsun şimdiden:)

    YanıtlaSil
  30. Mervecim dene bakalım ben öyle denemedim haberdar edersin güzellik:)

    YanıtlaSil
  31. Aslım teşekkür ederim güzelim bakan göz ve kalp güzel olunca:)

    YanıtlaSil
  32. Pasta Sarayım çok teşekkürler bloğuna uçuş yapıyorum ya güncellemeler bende çıkmadı yada güncellemedin hemen bakıyorum:)

    YanıtlaSil
  33. Ihlamurcum dene valla senin tariflerin harika zaten maşallah:)

    YanıtlaSil
  34. Deeptone heyyy denemelisin gerçekten enfes,benim marifetim değil mantar muhteşem:)

    YanıtlaSil
  35. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Üzeri sufle gibi kabarmış.Bayıldımmmm.

    YanıtlaSil
  36. hem mantar,hem pilav,hem de güveçte...
    tam bizlik olmuş canım...ellerine sağlık...
    diş ağrım geçti,tatlıları da sabırsızlıkla bekliyorum :)))

    YanıtlaSil
  37. Pembe Kekik evet öyle oldu gerçekten güzel bir noktaya değinmişsin canım:)Teşekkür ediyorum canım...

    YanıtlaSil
  38. Zeynurancım teşekkürler canım :)Yorumu zor gördüm valla ben cevap yazarken gelmiş sanırım yayınla dedim oda ne bulana kadar,neyse buldum:)

    YanıtlaSil
  39. Bahriyem ohh ne güzel hep ortak lezzetleri seviyoruz dimi?
    Gelicek canım tatlılarda devam edicem inşallah yarın :)

    YanıtlaSil
  40. Kuzine soba kullanıyorum..denicem bunu.:)

    YanıtlaSil
  41. Pasta Köşem, kendi başlattığım ve yaparken çok keyif aldığım bir mim var. Seni de büyük bir zevkle mimledim :)

    YanıtlaSil
  42. Mavi Tutku kuzine soba mı ımmmm lezzetine doyum olmaz ama öyle :)
    Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  43. Ahum başlatır da ben o mimim yapmam mı hiç taş olurum taş:) Gelip,alıp en kısa sürede yapıcam inşallah canım:)

    YanıtlaSil
  44. bunu çok sevdim ben ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  45. Aylin Çok teşekkürler lezzette güzel oluyor:)

    YanıtlaSil