23 Aralık 2011 Cuma

ISLAK KURABİYE,BROWNİE KURABİYE

Brownie lezzetini sevenler, kahvesinin yanında bu kurabiyelere bayılacaktır..Şekil A ben diyebiliriz, ne çok ıslak ne çok kuru yani harika bir kurabiye şiddetle tavsiye ediyorum.Yeni yıl sofraları içinde ideal bir lezzet bence...Hadi yapmaya başlıyoruz o zaman...


MALZEMELER
  • Yarım paket margarin(125 gr)                               
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2,5 bardak)
ŞERBETİ İÇİN:
  • 2 çay bardağı süt
  • 2 çay bardağı toz şeker
ÜZERİ İÇİN:
  • Fındık içi(hindistan cevizi,çam fıstığı,ceviz vb.malzemeler kullanabilirsiniz)

YAPILIŞI

  • Un,ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz.


  • Unu ve kabarma tozunu eliyoruz.


  • Elenmiş un ve kabartma tozu karışımımızı yavaş yavaş diğer karşıma ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.


  • Ceviz büyüklüğünde parçalar yapıp yağlı kağıt üzerine diziyoruz.


  • Fırında üzerleri çatlamaya başlayıncaya kadar pişiriyoruz.(180 derecede 30 dk kadar pişirdim.) 


  • Şerbeti için sütü ve şekeri şeker eriyinceye kadar karıştıralım.


  • Fırından çıkan kurabiyeleri şerbete sokup birazcık bekletelim.(ben kevgirle kurabiyeleri alıp, süte koydum o esnada,sütten çıkardığım  kurabiyenin üzerine fındık koyup,sütün içindekini aldım,kurabiyeler bitene kadar bu işlemi tekrarladım.Sütün içindeki bekleme süresini bu şekilde ifade etmek istiyorum.)

  • Bir gece veya birkaç saat bekletirseniz sonuç daha iyi olacaktır, ama ben hemen tadına bakıyorum tabi gayette güzel oluyor orası ayrı mesele:)



  • AFİYET OLSUN 
    HERKESE MUTLU MUTLU HAFTA SONLARI
    EEE BANA DA KOLAY GELSİN:)

      44 yorum:

      1. yaaa çok kötüsüüün, hep böyle güzel şeyler hazırlayıp beni tatlı krizine sokuyorsun:)))

        YanıtlaSil
      2. ne güzel bir kartpostalt olmuş cnm ya harikasın:)

        YanıtlaSil
      3. ellerine sağlık, mutlaka denenmeli:)))

        YanıtlaSil
      4. Evet denendi ve yediğim en güzel kurabiyelerden biri olduğuna karar verildi...haftalardır browni kurabiye yapıyorum denebilir..

        YanıtlaSil
      5. Biliyorummmm, bunu da yapıyorum ve çok seviyorum ben. Sevdiğim lezzetleri arka arkaya yayınladın canım. Ellerine sağlık. Kolay gelsin. Haftasonun şahane geçsin :)) Çok ama çok öptüm seni.,

        YanıtlaSil
      6. çok sevdiğim bir kurabiye,ellerinize sağlık.

        YanıtlaSil
      7. Önce sanada çok mutlu bir hafta sonu diliyorum :)

        Sonrada bu nefis kurabiyeler için ellerine saglık diyorum. Sadece kurabiyenin güzelligi degil, sunum ve fotograf tekniginide çok begendigimi söylicem..

        YanıtlaSil
      8. Pınky Fashıon herkes şikayetçi haftaya tuzlu haftası yapıcam söz krize son vericem ha ha:))

        YanıtlaSil
      9. Mavim teşekkürler güzel insan:)

        YanıtlaSil
      10. Limon Çiçekleri hoşgeldin ohh ne güzel valla yap yap harikasın :)

        YanıtlaSil
      11. Ahum teşekkürler canım ne güzel olmuş o zaman:)Hafta sonum biraz tempolu geçicek pastalar yapmaktan:)

        YanıtlaSil
      12. Mutfaktaki Rüya Arzu hoşgeldin canım çok teşekkürler:)

        YanıtlaSil
      13. Aslım teşşekürler güzel insan:)
        Fotoğrafı süsleyen 'Aysen'e yeri gelmişken bende ona teşekkür edeyim, bende çok sevdim :)Mutlu hafta sonları canım güzel postlarla bekliyoruz seni:)

        YanıtlaSil
      14. eline sağlık. Nefis görünüyor :)

        YanıtlaSil
      15. Esotron teşekkürler güzellik:)

        YanıtlaSil
      16. çok şirinler tam benim ağzıma layık, gel canım bana gel sen..:))

        YanıtlaSil
      17. ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

        YanıtlaSil
      18. Süper görünüyor, browni'ye bayılırım mutlaka deneyeceğim, elinize sağlık:)

        YanıtlaSil
      19. Bunlar benim ennnn sevdiğim kurabiyelerrrr! Bayılıyorummm :)

        Ben de seni bloguma beklerim, yorumlarını da beklerim :)

        http://lunaparkqueen.blogspot.com

        YanıtlaSil
      20. ıslak keke ölürüm ben. herhalde buna da ölürüm. kekini yaptım da kurabiyesini yapmadım. süt ve kakao. ah ah.

        YanıtlaSil
      21. harika bir lezzet:) ellerine sağlık canım sevgilerimle..

        YanıtlaSil
      22. Şirince tatlar geliyorlar canım yakala:)

        YanıtlaSil
      23. Anne Eli Gibi çok teşekkürler canım..

        YanıtlaSil
      24. Eren bende bayılırım,en kısa zamanda dene o zaman:)

        YanıtlaSil
      25. Lunapark Queen teşekkürler canım,elbette gelirim:)

        YanıtlaSil
      26. Deeptone bende ölürüm,kekini yaptıysan(şaşırdım bak şimdi) bunu çok rahat yaparsın...Hadi kolay gelsin:)

        YanıtlaSil
      27. Yemekbiraşk çok teşekkürler canım:)

        YanıtlaSil
      28. blogumda çook yazdım ben yemek tarifi. silmiştim sonra. yazarım yine.:) şerbetlileri hiç bilmem ama sütlüleri yaparım. hamurişi ve pasta filan da yaparım. mozaik pasta ve acıbadem kurabiyesini bayıla bayıla yaparım. :) ama daha çok yemek yapıyorum. ilginç bişiler yapınca yazarım. :) çok severim yemek yapmayı. hem keyifli hem de çok iyi bir terapi.
        :)

        YanıtlaSil
      29. hımm :D ilk defa rastladım böyle bi lezzete :P ellerine saglık canım harika görünüyor

        YanıtlaSil
      30. Canım benimde çok sevdiğim kurabiyelerden..
        Aslında epeydirde yapmamıştım..
        İyi oldu görmem..
        En kısa zamanda yapmalı yine..
        Ellerine sağlık canım..

        YanıtlaSil
      31. Deeptone hımm hiç tarif görmedim belkide o yüzden şaşırdım...
        çok haklısın ne güzel severek yapıyorsun :)

        YanıtlaSil
      32. Hayat Cafem yap valla bence de bende çayı yaparım gel keyfim gel:)
        Hoş bu aralar ne kadar yoğun olsam da hayali bile güzel:)

        YanıtlaSil
      33. Essucum çok teşekkürler canım,GÜZEL BİR LEZZET:)

        YanıtlaSil
      34. aam bu çok lezzetli duruyor ki:) kakaolu şeylere dayanamam ki hiç:)

        YanıtlaSil
      35. Çalıkuşu teşekkürler canım bende bende sorma hiç:)

        YanıtlaSil
      36. Bu tarifin bir benzerinde şerbetini süt yerine suyla yaptıklarını okudum, nasıl bir fark oluşur acaba? Bir de kurabiyenin hamurunun kıvamı nasıl olacak, kulak memesi mi?? :)

        YanıtlaSil
      37. Süt ile daha çok seviyorum ben daha hafif bir tat oluşuyor evet canım kulak memesi yumuşaklığında olacak:)

        YanıtlaSil
      38. Çay bardağı derken hangisini kastediyosunuz acaba?

        YanıtlaSil
        Yanıtlar
        1. ince belli günlük kullanılan çay bardağı :)

          Sil
      39. hmmmm bayılıyorum bu kurabiyeye.bu aralar favorimiz :) ellerine sağlıkk:)

        YanıtlaSil
        Yanıtlar
        1. afiyet olsun benimde sürekli favorim kendisi:)
          teşekkürler :)

          Sil
      40. merhabalar tarifi yapcam da un 2,5 su bardagi mi çay bardagi mi.
        teşekkür ler tarif için

        YanıtlaSil
        Yanıtlar
        1. merhaba

          su bardağı,unu yavaş yavaş ekleyip kıvamı olunca eklemeyi bırakırsınız.
          afiyet olsun :)

          Sil