9 Aralık 2011 Cuma

ISPANAKLI KREP,AKITMA,GAYGANA,RULO

Ne başlık oldu ama birkaç birşey daha eklese miydim?Yok artık dediğinizi duyar gibiyim şaka yaptım zaten....Kardeşimin ‘günün menüsüne’ devam; gün deyince akla hanımlar gelir ama bizimkine kuzenler toplantısı mı desek? Neden mi kadını erkeği, çoluk çocuğu yani tüm kuzenler ayda bir toplanıp, yiyip içip,sohbet muhabbet derken keyifli anlar geçirdiğimiz zaman dilimi oluveriyor diyebilirim.Neyse geçelim tarife pratik ve sunumu da havalı renkli menkli bir atıştırmalık diyebilirim.Eee kahvaltıda bir bardak çayın yanına da müthiş yakıştığına göre daha ne olsun?Tabi ıspanağın faydaları malum onu es geçmek hiç yakışmaz benim gibi sağlıklı beslenmeye gönüllü biri için:)…Ispanağı sevmeyen çocuklarınıza rahatlıkla yedirebileceğiniz bir tarif, renkli olması da ayrıca dikkatlerini çekiyor benden söylemesi…  




         MALZEMELER

  • 3 çay bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 6 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1 çay bardağı rondodan geçirilmiş ıspnak(ıspanağı sıcak suyun içine 2 dakika kadar batırıp çıkardıktan sonra rondodan geçirin)
  • 1-2 çay kaşığı kabartma tozu
  • Pişirdikten sonra üzerine sürmek için labne peynir(ben fazla yaptığım için birkaç kaşık yoğurtta koydum iç malzemeyi arttırmak için)

YAPILIŞI


Yumurtaları çırptıktan sonra sütü ve sıvı yağı ilave edip karıştırıyoruz,daha sonra ıspanağıda ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.Kalan malzmeleride ekledikten sonra karışımımız hazır oluyor.Bir tavaya biraz yağ damlatıp,tavanın tabanını örtecek kadar karışımdan koyup alt üst pişiriyoruz.


                         



Hayırlı cumalar
ve
Hayırlı hafta sonları şimdiden...

29 yorum:

  1. hayırlı cemalar canım,ellerine sağlık çok şık olmuş..

    YanıtlaSil
  2. ne güzeeeel bişi kalabalık aile toplantısı. kuzenler şeysi.
    :)
    bu ıspanak şeysini ilk görüyorum.
    hımmm deniycam.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Anne Eli Gibi çok sağol tatlım:)

    Deep aynen ben uyduramadım, sen uydurmuşun kuzenler şeysi:)

    YanıtlaSil
  4. kuzenler toplantısını sevdim ne güzel bir fikir olmuş paylaşmak anı:)
    renkli cıvıl cıvıl çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı cumalar canımm ellerine sağlık harika bir sunum olmuş;)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Aylincim evet güzel anlar yaşanıyor...teşekürler canım.

    Baharatın Kızı çok teşekürler canım..

    YanıtlaSil
  7. Bloga girer girmez, hemen tarifi yazdım. Harika görünüyor, inşallah yapabilirim :)

    Kuzenler toplantısı keyifli geçmiştir eminim, ne güzel oluyor dimi :)

    Ellerine saglık..

    YanıtlaSil
  8. görüntü şahane...
    elinize sağlık ve denenmeli bu diyorum:))

    YanıtlaSil
  9. nasıl güzel bir görüntü bu böyle bayıldım.
    krepi bende çok yaparım oğlum çok sever ama hiç ıspanaklı denemedim
    ilk fırsatta deneyerek aynı sunumdan yapmalıyım:)

    YanıtlaSil
  10. böyle bir tarif görmedim, duymadım, bilmiyorum:)))görüntü muhteşem, kesinlikle denenmeli, teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. aynı tarifleri,aynı tatları sevmemize neden şaşırmadım acaba:)))))
    günün diğer lezzetlerini sabırsızlıkla bekliyorum...bakalım daha neler çıkacak...mutlu hafta sonları canım...

    YanıtlaSil
  12. Aslıcım kesinlikle yapabilirsin afiyet olsun şimdiden...
    olmaz mı pek keyifli geçiyor:)


    Cepaynası teşekürler canım afiyet olsun..

    Pembe Bloğum kesinlikle dene canım ımmmm çok leziz umarım oğlunda sever:)

    Noblessecim ne demek afiyetler olsun:)

    Bahriyecim diğer lezzetler gelecek, diğer bekleyenler hala duruyor onları öne aldım:) Yoğun bir hafta sonu beni bekliyor pasta,kurabiye ooooo :) pztsi görüşürüz artıkın:)

    YanıtlaSil
  13. görüntü harika, tadı da öyledir eminim, kaydettim:)))

    YanıtlaSil
  14. harikasın ya daha ne diyeyim ki ben şimdi. Bakarmısın şu güzelliğe Ben nedense hep krep yapmaktan korkuyorum. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Elişi Defteri afiyet bal şeker olsun canım şimdiden:)


    Tombul Tarifler ne kadar marifetlisin neden korkuyorsun bir yapsan hep yaparsın emin ol, teşekürler canım...

    YanıtlaSil
  16. ahh çok güzel çok şıklar şeker gibi :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı...

    YanıtlaSil
  17. enfes görünüyor ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  18. senden ne çok şey öğrenicem ben cnm :) ben çoçuklar yesin diye arada krep yaparım ama hiç böyle denemedim ilk kez gördüm pasta güzelim ya çok şaşırdım çok beğendim:)
    ama döv beni sen döv:))))) o kadar konu kaçırmışım ki bende konu eklemiyorsun sandım hiç çıkmıyor ki panelde neler kaçırmışım meğer hepsine baktım güllü pastana böreğine hepisine hepsine bayıldım elerine sağlıkk cnm

    YanıtlaSil
  19. Leyla'nın Kahve Dükkanı senin gibi yani çok teşekürler canım...


    Pastabahçem hoşgeldinnnn çok teşekürler:)


    Mavim ya inşallah senin tatlı kuzular beğenir:)Ne dicem aynı sıkıntı bende de var panelde tüm blogların güncellemeleri çıkmıyor sayfalarına gitmek zorunda kalıyorum bazılarının:( Teşekürler canım güzel yorumların için özlemişim seni...

    YanıtlaSil
  20. bayılırım krepe :) ama ıspanaklı hiç yememiştim. hemen deneyeceğim. güzel haftasonları :)

    YanıtlaSil
  21. Bir ben kaldım sanırım ıspanağın doğal rengini kullanamayan :)
    oysa nasıl güzel ve iştah açıcı görünüyor.Ellerinize sağlık.
    Hayırlı mutlu bir hafta sonu diliyorum.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  22. Esotron şimdiden afiyet olsun canım mutlu hafta sonları:)..

    Zeynepcim gerçekten herşeye çok güzel ve doğal renk katıyor tatlısına da tuzlusuna da güzel hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  23. Masallah ne muthis fikir bu boyle elinize saglik.
    Sabah sabah ugrasdirici olur aksamdan yapip buzdolabina koymak gerek..
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  24. Mutfak Dili olabilir tabi...Ama benim tercihim sıcak sıcak ohh gelsin kilolar:)Teşekürler canım..

    YanıtlaSil
  25. ellerinize sağlık görüntü harika, eminim tadı da öyledir. en kısa zamanda deneyeceğim. kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  26. Teşekkürler Türkan bir an önce dene bencede :)sevgilerimle

    YanıtlaSil
  27. ıspanağın kekini duymuştum da bu ilk oldu: ) ellerine sağlık.. çok şık gerçekten: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir o kadarda leziz canım heleki kahvaltıda :)
      sevgilerimle teşekkürler..

      Sil
  28. çok merak edıyorum tadını goruntu cok hos denemelıyım :))

    YanıtlaSil