1 Aralık 2011 Perşembe

MAYALI RULO VE KUP

Mayalı rulo ve mısır gevrekli kupu işyeri kahvaltısı için hazırladım....Dönüşümlü yaparız zaman zaman..Ne yapsam derken mayalı bu lezzetli rulolar aklıma geldi.... İyi hoş, tatlıda istediler bende sabah sabah olacağı için sütlü bir tatlı yapmalıyım dedim ama ne? Kup yapmaya karar verdim ve yapmaya koyuldum ama aklım hala nasıl süslesemde aaaaa birde ne  göreyim meyveli mısır gevrekleri bana bakıyor mademki kahvaltı evet evet kullanmalıyım dedim nitekim kullandım da:)



MAYALI RULO

1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 yaş maya
2 yumurta akı
12 su bardağı un(kullandım ben)
2 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı tereyağ
Arzu ettiğiniz kadar lor peyniri

ÜZERİ İÇİN

2 adet yumurta sarısı
Susam ve çörek otu

YAPILIŞI

1.Mayayı bir kase ılık su içinde eritiniz.

2.Diğer taraftan derin bir kapta ılık sütü,yumurta akını,sıvı yağı karıştırın.Daha sonra mayayıda ilave edin.

3.En son elenmiş unu yavaş yavaş ilave edip gerekeli kıvamı alana kadar yoğurun (ele ve kaba yapışmayacak şekilde olmalı) .

4.Hamuru 4 eşit parçaya ayırın.

5.Öncelikle birinci parçayı yufka haline getirin üzerini elinizle veya fırça yardımı ile yağlayın,dilediğiniz kadar lor peynirini koyduktan sonra yufkanın ucundan tutarak 3 defa katlayın yandan baktığınızda 4 kat olacak şekilde, ilk rulomuz hazır. yufkadan keserek bu ruloyu ayırın.Uzun bir rulo elde etmiş olduk,bıçak yardımı ile birkaç eşit parçaya kesip tepsiye yerleştirin.

6.Mayalanması için sıcak bir ortamda kabarana kadar bekletin...

7.Mayalanmış olan ruloların üzerine yumurta sarısını sürün ve susam,çörekotu ile süsleyin...

8.180 derece fırında kızarana kadar pişirin..

9.AFİYET OLSUN

İki fırın tepsisi çıktı fazla olur derseniz malzemelerin yarısından tarifi uyguluyabilirsiniz...



KUP İÇİN

3,5 su bardağı süt
Yarım su bardağı mısır nişastası
1 su bardağı toz şeker
1 vanilya
Arzu ederseniz biraz tereyağ(ben kullanmadım)
Meyveli mısır gevreği
Böğürtlen sos( dr.oetker hazir bogurtlenli sos kullandım)

YAPILIŞI

Vanilya ve yağ hariç tüm malzeme karıştırılır ve ocağın üzerinde sürekli karıştırarak pişirilir.Kaynamaya başladığında vanilya ve tereyağını ilave edebilirsiniz.Mısır gevreklerini yumuşak isterseniz sıcak olarak,çıtır çıtır kalsın derseniz ılık olarak muhallebiden bir miktar kaba koyup üzerine mısır gevreği ve üzerine tekrar muhallebi koyup dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.Daha sonra hızlı soğuması için soğuk su dolu bir kabın içinde bekletebilirsiniz mısır gevreklerinin çıtır çıtır olması için...Gördüğünüz kaptan 5 adet çıkıyor daha fazla yapmak isterseniz malzemelerin iki katını kullanabilirsiniz.Ben 5 bardak süt ve iki bardak su şeklinde yapıyorum iki katını yapacağım zaman...
Kahvaltı sofraları için çok ideal bir tatlı diyebilirim...


SON OLARAK SEVGİLİ HASİBE(AKTUELMODA)'YA PRENSESİM İÇİN OLAN BU GÜZEL CİCİYİ HAZIRLADIĞINDAN DOLAYI SONSUZ TEŞEKÜRLERİMİ GÖNDERİYORUM...
EMEĞİNE SAĞLIK GÜZELLİK:)




HAYIRLI GÜNLER :)


13 yorum:

  1. Böyle güzel sözleri duymak ve beğenilmesi en büyük mutluluk,güle güle kullansınlar inşallah fıstıklar...Ayrıca yine nefis şeyler yapmışsın canım,ellerine sağlık,ne şanslılar iş yerindekiler...

    YanıtlaSil
  2. börekte kup da süper görünüyor.Önlüğü aktüel moda da görmüştüm, nefis bir takım dikmiş.

    YanıtlaSil
  3. ayy bunlar nefis görünüyor.ruloları deniycem bi ara.ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Canım benim, rololar gerçekten tam kahvaltılık olmuş. Bu pazar kahvaltısına erken kalkabilirsem böyle bir sürpriz yapayım diyorum bizimkilere. Yanında çayla eminim çok lezzetlidir. Ellerine sağlık. Yalnız içine lor yerine beyaz köy peyniri koysam nasıl olur? Ya da kaşar? Loru çok sevmiyorum.. Seni çok öpüyorum canım :)

    YanıtlaSil
  5. Aktuelmoda tekrar çok teşekürler canım...
    evet bende çok şanslıyım canım onlar gibi arkadaşım olduğu için:)


    Noblesse teşekürler canım... bende önlüğe bittim:)


    Poliganum dene canım yanınada çay ohhh:)


    Ahu'cum kıymalı ve patateslisine bayılıyorum ben aynı gün yapmam gerekince buzluktan kıyma çıkarmamıştım...Başladım yapmaya mayalanırken patatesli iç hazırlarım diye sonra aklıma geldi hamurun hazır bir şekilde mayalanması gerektii:)elimin altında bulunca peyniri kullandım:) Süper olur canım ikiside...Hatta hiç erken kalkma akşamdan hazırla sabah ısıtırsın aynı lezzette oluyor...Öptüm canım..

    YanıtlaSil
  6. her ikisid nefis görünüyor,kuplarda mısır gevreği kullanmakta çok akıllıcaymış,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. Ne guzel sirayla her defa bir seyler yapiliyor. İyi dusunmussun harika fikir misir gevregi. Eline saglikş Onlükde çok cici gule guler kullansin prensesin canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Anne eli gibi çok teşekürler aslında kullandım ama gelin bana sorun sabah olana kadar olmadımı ki acaba kırk türlü düşündüm...Ağzına ilk lokmayı atıp ohhh bu ne ya harika demeleri içime su serpti:)


    Mutfak Dili çok teşekürler canım önlüğe mest oldum evet prensesin mutluluğunu düşününce mutluluğum katlanıyor... ama yılbaşına kadar nasıl beklicem orası var:))

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık nefissss özellikle rulolar beni benden aldı götürdü, yiyenlere de afiyetler olsun!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  10. canımmm,kupların sunumu harika gözüküyor...eminim tadı da diğerleri gibi harikadır...
    tüm hamarak kızlar aynı ofiste...ne güzel :))
    mayalı ruloyu merak ettim... hafta sonu kahvaltısı için denemek istiyorum...

    hasibe'nin de ellerine sağlık...çok güzel bir hediye olmuş...almiki onlarla görmek için sabırsızlanıyorum :))

    YanıtlaSil
  11. BirDilimDüş teşekürler canım bendende sevgiler:)

    Bahriyecim kesinlikle dene çok güzel oluyorlar ısıtsan bile hemen ilk haline dönüşüveriyorlar:)Evet önlükümüz önlükümüz canım önlükümüz hahaa:)Ama bir ay beklemek zorundayız işte...

    YanıtlaSil
  12. bu kup süper görünüyor. yemek istiyorum onu. :)

    YanıtlaSil
  13. Özge Bayrak hoşgeldin canım afiyetler olsun ::)

    YanıtlaSil