7 Aralık 2011 Çarşamba

SÜSLÜ PATATES SALATASI

Lezzetine bayıldığım yapımı da pratik olan bir salata diyebilirim kendilerine, düşünün ki; 2 yaşındaki boncuk yeğenim Enes'in aynı anda dört tane birden yediği bir salata :))  
Ölçü konusuna gelince kardeşimin günü için ve bir hayli fazla yaptığımdan dolayı ımmmm  kemmm kümmm diyeceğim....  Ağız tadınıza göre miktarı kendiniz de belirleyebilirsiniz.İtiraf etmek gerekirse benim ölçü sorunum var :)  Genelde göz kararı dedikleri türden...Arkadaşlarım aldığı kadar un vs. konuşmaları yasakladı :) Bir sürü fotoğraf ve tarif var ölçü azizliğine uğrayıp yayınlayamadığım ama söz veriyorum bu durumu aşacağım :).......Bu tarifin birçok şeklini  görmüştüm fakat bayılırım tariflere bikaç birşey eklim veya çıkarim...Bu tarifte de patatese sadece kaşar peyniri ekleyerek tam kıvam ve lezzeti yakaladığıma inanıyorum.Kornişon turşuda benim ilavemdir...Fotoğraflardaki bulanıklık kısmına gelince zaten kardeşimin gününe son anda yetişince, fotoğraf çekmek için aman aman zaman kalmadı ne ayarı yapsam hep bulanık oldu...Günden sonra ayarları inceleyip sorunu bulmaya çalışırken en son aklıma gelen merceği inceledim...Aman incelemez olaydım bulanık mı bulanık kirli mi kirli?Bir güzel temizledim ayarmış falanmış hiç gerek kalmadı buradan da böylece prensesin kulaklarını çınlatayım:) Affınıza sığınarak tarifi veriyorum...



Patatesler haşlanır,piştikten sonra elinizin dayanabileceği ısıda iken rendelenir ve bir miktar kaşar peyniride üzerine rendelendikten sonra yoğurulup bir kenarda soğumaya bırakılır.Diğer taraftan kornişon turşu ve dere otu minik minik doğranır.Üzerine yoğurt ve mayonez ilave edilip karıştırılır.Patateslere minik kase görünümü verilip karışım içine koyulup,bir tutam dereotu ile süslenip püslendikten sonra afiyetle yenir.

33 yorum:

  1. Bugun oktay ustada gordüm ben bu salatayı:)

    YanıtlaSil
  2. cok guzel gorunuyorlar süslü püslü, zaten kasar ile patatesin birlikteligine hic hayir diyemem :) Ellerine saglik canim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok hoş görünüyor, denemeli, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ah yarın ben bunu hemen yapıcam izninizle. Çok güzel bir görüntü bu ve tadınıda tahmin edebiliyorum :) ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
  5. Butik Merve aaa çalıştığım için seyredemiyorum ama çok güzel tarifleri var gerçekten çok severim programını.Ben pazar günü yapmıştım... o benden görmüş hahaaa:)

    Canboğazdan hoşgeldin canım teşekürler bloğunun ismi ne güze:)

    Noblesse teşekürler tatlım dene dene bayılacaksın...

    YanıtlaSil
  6. Aslıcım izin mi aşkolsun şimdiden afiyet bal şeker olsun fıstık:)

    YanıtlaSil
  7. kısırdır.mercimek köftesidir, rus salatasıdır bıkmışken bu taam zamanında geldi ilk gelcek misafirlerin menüsünde .... sevgiler

    YanıtlaSil
  8. İkiböcekbirçiçek harikasın canım ya afiyetler olsun gelicek şanslı kişilere o zaman :)bendende sevgiler tatlı miniği de öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  9. bende çoğu şeyi göz kararıyla yapardım halada öyle ama tarif vereceğim zaman mecbur ölçerek ve bir kenara not ederek yapıyorum yoksa tarifte göz kararı denmiyor,ellerine sağlık canım pek hoş olmuşlar..

    YanıtlaSil
  10. Anne Eli Gibi maalesef çok haklısın canım aynen öyle:) Teşekürler...

    YanıtlaSil
  11. çok güzel olmuş şimdi bu tepsiyi buradan alsam hazırca misafir masama koysam ne iyi olurdu:)ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. süslü olan herşeye olduğu gibi buna da bayıldım tabiiki:)) deneyeceğim, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Birincisin ah ne iyi olurdu gerçekten al götür senin olsun canım:)


    Elişi Defteri aynen bende bende teşekürler canım...

    YanıtlaSil
  14. Sunum fikri çok güzel.
    Dostlukla pasta köşesi...

    YanıtlaSil
  15. Günaydınlar,
    Süslü müslü anlamam ben, ben bunlardan yemek istiyorum. Ama senin elinden.... Artık dayanamayacağım galiba. Süper görünüyor, ellerine sağlık. Sevgilerimle.. NURDAN

    YanıtlaSil
  16. Ebru'cum teşekürler dostlukla;)

    Nurdan'cım aynen valla bende senin yaptıklarına bakıp bakıp iç geçiriyorum..Yaparım tabi ne demek!bendende bolca sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Ah işte ben bunu çok yaparım. Ne kadar güzel görünüyor. Misafir varken benim vazgeçilmezlerimden :) Ellerine sağlık. Her zamanki gibi de pek zevkli süslemişsin. Öpüyorum seni canım benim :)

    YanıtlaSil
  18. Teşekkürler canım hem şık hem pratik daha ne olsun dimi bende çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  19. işte benim kerem'in doğum günü için hazırladığım ama beceremediğim patatesler...meğer işin sırrı kaşarda saklıymış :(
    olsa da yesek........

    YanıtlaSil
  20. Ne cici salata olmuş bunlar böyle. Ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Bahriyecim olmaz mı siz gelin hemen oluverir:) Sade kaşar ve patatesle yapıyorum canım ben inş beğenirsin:)


    Tombul Tarifler teşekürler bendende bolcana sevgiler:)

    YanıtlaSil
  22. süper oluyor valla..ben de denedim daha önce..ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  23. bu salata gibi durmuyor :) süper görüntülü :) bana patatesi hasla ver bayıla ayıla yerimm çok seviyorum

    YanıtlaSil
  24. Hımmm nefis görünüyor.Ellerinize sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  25. Yerim senin süslü patateslerini ben..:)))
    Henüz akşam yemeğini yemedim ve çok açım çok..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  26. Essu aynen canım patates olsunda nasıl olursa olsun benim içinde geçerli:)

    Baharatın Kızı teşekürler canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  27. Aa bak ne iyi bir başlangıç olur bir bilsen Hayat Cafem...Teşekürler canım...

    YanıtlaSil
  28. gerçekten ellerinize sağlık çok leziz duruyorlar.bende tariflerimi genelde ölçüsüz ve reçeteye bağlı kalmadan yaparım. ay şunu ekliğim şunuda çıkartığım diyerek tarif baska bir tarif oluverir:) ama yaratıcılıkda dediğimiz bu değilmi canım:):):) varsın oluversin.

    YanıtlaSil
  29. Yemekdünyam gerçekten de öyle değil mi ohhh rahatladım :)

    YanıtlaSil
  30. ne güzel görünüyorlar,hem de yapımı çok kolaymış!!bu güzel tarif için teşekkürler :),

    www.fido-land.blogspot.com

    YanıtlaSil
  31. Fidoland hoşgeldin canım bendende sana teşekürler güzel yorumun için:)

    YanıtlaSil
  32. denemeli, çok lezzetli ve orjinal görünüyorlar.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Özgecim çok pratik denemelisin bencede afiyetler olsun canım...

    YanıtlaSil