2 Aralık 2011 Cuma

SÜTLÜ VE MEYVE SULU İRMİK TATLISI

Dün Aysi'ye tatlı kalmayınca kolları sıvadım bügüne tekrar tatlı yaptım...Tadına bile bakamamış benim uyduruk tatlımın ya...E birde ballandıra ballandıra anlatınca kıza, yiyenler (: kızdırmak için:). Borcam dolusu tatlı senin Aysi  ye yiyebildiğin kadar:))))))))Daha öncede yapmıştım ama kalmayınca fotoğraf çekememiştim şimdi herkesi uyardım önce fotoğraf çekicem diye ha haaaaa:))))))))




MALZEMELER

İrmikli kısım için

  • 1 kg süt
  • 9 yemek kaşığı irmik
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 vanilya
Meyve sulu kısm için

  • 1 kg kayısı meyve suyu
  • 4 yemek kaşığı dolu dolu nişasta
  • 1 çay bardağı toz şeker
Üzeri için

  • Kuru kayısı
  • Ceviz


YAPILIŞI

  1. İrmik malzemelerini bir tencereye koyup orta ateşte sürekli karıştırarak birkaç taşım pişiriyoruz,sadece vanilyayı kaynamaya başladığı an ilave ediyoruz.
  2. Pişen irmiği bir borcama döküp üzerini düzlüyoruz.
  3. Meyve suyu malzemelerini bir tencereye koyup orta ateşte sürekli karıştırarak bir kaç taşım pişiriyoruz.
  4. Pişen meyve suyu karışımını biraz dinlendirdikten sonra irmiğin üzerine ilave edip düzlüyoruz.
  5. Karışım beklerken katılaşacaktır kıvamdan korkmayın.
  6. Soğuduktan sonra üzerini de dilediğiniz malzeme ile süsleyebilirsiniz.Ben kayısı meyve suyu kullandığım için kayısıyı  tercih ettim.
MUTLU HAFTASONLARI HERKESE  :)))))))))))

26 yorum:

  1. yine değişik bir tatlı...irmikle hiç denememiştim...
    canım,ben de vanilyalı puding ve vişneli meyve suyunu hazırlıyorum bu şekilde...karışımı kuplara düküyorum...ikisinin arasına da bisküvi ufalıyorum...pratik ama güzel bir tatlı oluyor :))

    YanıtlaSil
  2. ya nasl canım çekti şimdi.Harika görünüyoooo:))

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir tarif,hem de hafif.Ocakta günüm var yapacaklarım listesine girebilir:)Kolay gelsin,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Bahriyecim onu cmtsi ''güne'' yapçaz inşallah yayınlarken kulaklarını çınlatırım:)

    Butik Merve teşekürler tatlım tatlıdan gönderemiyorum ama kocaman öpücüklerimi gönderiyorum sana:)

    YanıtlaSil
  5. Hobi Nehrinde Seyahat girsin girsin kardeşiminde yarın var...Bundan yapmamı istiyor oda...Teşekürler hoşgeldin ve takipteyim:)

    YanıtlaSil
  6. Ofofof bu harika birsey. Nefiss, ellerine saglik,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. tam kış tatlısı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım,
    sunumunda çok şık olmuş.
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. bizim ailede çok sevilir bu tatlı.
    incir ve ceviz de.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Çok değişik ve güzel bir tarif.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Zencefil çok teşekürler canım...


    Noblesse evet canım öyle oldu gerçekten...


    Pembe Bloğum çok teşekürler tatlım...

    Deeptone kışın vazgeçilmez lezzetleri sanırım:)

    Pembe Kekik çok teşekürler canım...

    YanıtlaSil
  12. çok leziz görünüyor,en kısa zamanda deneniceklere ekledim :)

    YanıtlaSil
  13. hıımm bi kere çok besleyici ve sağlıklı:))erik kurusunun içine konulan cevizler de gözümden kaçmadı hani..müthiş görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Hafifçecik, pratik bir tatlı olmuş. Kayısı suyu ile tadı da çok güzel olmuştur.
    Ellerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  15. Sen yaparsında beğenilmezmi hiç..:))
    Hem hafif hem lezzetli olmuşr.
    Ellerine sağlık canııııım.
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Rebeltakipte çok pratik canım bencede denemelisin ;)

    Şirince tatlar çok teşekürler bayılırım kayısı arası cevize köfte ekmek misali:)

    Aslı teşekürler canım hoşgeldin :)

    Hayat Cafem tatlım benim yazan ellerin dert görmesin öpüyorum...

    YanıtlaSil
  17. üzülüyoruz yiyoruz,
    seviniyoruz yiyoruz :)))
    nolcak bu tatlı sevdamız :)
    afiyetler olsun, yeterki sağlıkla keyifle yenilsin

    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  18. İrmiğin helvasını da sütlüsünü de çok severim, sizin tarifte harika olmuş.
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Ya böyle görünce yapacaklarım öyle uzuyorki :) upuzun yapılacaklar listesi var elimde. Bu nefis tarifide yazıp denicem ellerine saglık..

    YanıtlaSil
  20. İrmik tatlısına da cevize de bayılırım. Ellerine emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. Coook lezzetli görünüyor ellerine saglik canim...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. Birdutmasalı en güzeli keyifle ve sağlıkla yenmesi çok haklısın,öylede yendi çok şükür teşekürler :)


    Ihlamurcum teşekürler canım ben seni ziyaret edicektim iyi oldu hatırlattın :)

    Aslı'cım durum bende de faklı değil hani o kadar güzel paylaşımlar var ki:)

    Ahu'cum sağol bitanem bir parçacıkta sana gelsin ozaman:)

    Pasta Sarayım teşekürler ablam geldin demek hemen geliyorum ziyarete:)

    YanıtlaSil
  23. Pınky Fashıon teşekürler tatlım...

    YanıtlaSil
  24. Bende de bayağı meyve aromalı irmikler var. Onları yapmak geldi aklıma. Unutuyorum. Son kullanma tarihleri neredeyse geçecek. :) Eline sağlık. Değişik bir tarif olmuş. Hazır meyva suyu kullanmak hiç aklıma gelmezdi. Sevgilerimle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel hemen yap derim ozaman hafif ve lezzetli bir tat heleki havaların ısındığı şu zamanlarda soğuk soğuk ohh ne güzel :)sevgiler kocaman:)

      Sil