19 Aralık 2011 Pazartesi

TAHİNLİ KURABİYE


Kışa yakışan lezzetlerden biride tahindir. Çayınızın yanına mis kokulu ağızda dağılan bir kurabiye hiç fena olmaz diyorsanız eğer,hadi durmayın kalkıp kolları sıvayın....Ceviz aşığı ben cevizin kattığı lezzeti dile getirmeden geçmek istemiyorum, cevizli yapın bence:)


MALZEMELER

  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta 
  • 200 gr margarin(oda sıcaklığında)
  • 1 adet vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • aldığı kadar un (3,5 su bardağı kullandım ben)
  • ceviz


YAPILIŞI
1.Tahin ile tozşeker karıştırılır.
2.Yumurtanın sarısı ve margarin ilave edilerek karıştırmaya devam edilir.
3.Azar azar un ve kabartma tozu,vanilya ilave edildikten sonra sert bir hamur elde edilir.
4.Hamurdan bir parça koparıp yuvarlak şekil verildikten sonra üzerine hafif bastırılarak, önce yumurta akı sürülür,daha sonra cevize batırılır.  
5.Üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.


HERKESE  MUTLU HAFTALAR...






28 yorum:

  1. Oğlumu okula gönderdim bir bardak keyif çayımı çerim artık..:))
    Yanınada senin bu nefiss kurabiyelerden olucaktı off..:))
    Ellerine sağlık canım

    Aldım bir tane..

    YanıtlaSil
  2. Afiyet bal şeker olsun marifetli ve güzel anneye :)Teşekkürler canım...

    YanıtlaSil
  3. Cevizle tahin hakikaten çok güzel oluyor.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Pembe Kekik çok teşekkür ederim canım:)

    YanıtlaSil
  5. yok yok ben geliyorum size :) göz hakkı denen bişey var :)
    eline sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  6. bende istiyorum ama,
    kahvemin yanına...
    harika gerçekten..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Şimdi elimde kahvemle okurken, ah dedim nolurdu olsaydı..

    Ellerine saglık öyle nefis görünüyorki :)

    YanıtlaSil
  8. her zamanki güzel tariflerinle beni yine mesediyorsun. ellerine kollarına sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  9. İçinde tahin olurda güzel olmaz mı?Harika görünüyor,ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. bu kurabiye tam da bana göre, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Esotron çok tatlısın cnm :)Teşekkür ederim.

    Birdutmasalı isterde bene göndermem mi afiyetler olsun:)

    Aslıcım evet ne iyi olurdu olsa bencede şuç bende yapıp yapıp davet etmiyorum kimseyi:)Teşekkürler bu arada:)

    Tombul Tarifler canım yaa çok teşekkürler kocaman sevgiler bendende..

    Sevalce Lezzetler kesinlikle haklısın canım aynen çok teşekkürler...

    Noblesse ohh afiyet olsun canım o zaman:)Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. diş ağrısı çekerken tatlı ve tatlılara gözünü yummuş bana, hiç iyi gelmedi bu post bilesin :)))

    ellerine sağlık canım,işin için de ceviz varsa eminim harikadır...

    YanıtlaSil
  13. merhaba, bloğumda hediye etkinliği bulunmakta.Katılmanızı isterim.

    sevgiler;

    YanıtlaSil
  14. Bahriyem aaa çok geçmiş olsun canım, benim bütün postları kaldırmam gerek desene şu aralar:)


    Aycan memnuniyetle tabiki:)Teşekkür ederim ince davranışın için bu arada...

    YanıtlaSil
  15. aldım bi tanecik tatlım.:)
    ellerine sağlık..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Birtutamkekik afiyet olsun tatlım o zaman :)Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  17. canım simdi ben bu tahinli kurabiyeleri görünce canım cekti yapamıcam için tahinli poaca yiyim bari :P pastanede satılıyor :P nefsimi köreltir en azından :P ellerine saglık

    YanıtlaSil
  18. bir türlü şu tahinli kurabiyeyi denemek nasip olmadı:) nedeni tahini sevmemem sanırım:/ tahin pekmez reçel bal bu gıdaları nedense hiçç sevemiyorum.Çok şükür nimetlere lafım yok ama ne bilim işte:):) Tahinli kurabiyenin methini çok duydum hangi bloga tık tık yapsam tahinli kurabiye karşıma çıkıyor.Enn kısa zamanda denemek istiyorum:) tarifinide senden alıcam tatlım :)

    YanıtlaSil
  19. bencede nefis görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. Essucum ohh afiyetler olsun valla canım sana tahinli poaca hiç yemedim.
    Teşekkür ederim bu arada:)Bende bloğa girince kahvemin yanında olsa ne iyi olur diyorum biliyor musun :)))iyi çalışmalar...

    Yemekdünyam eminim pişman olmayacaksın tatlım.Kışın geldiği lezzetlerden bile belli oluyor dimi?Çok memnun ettin beni canım teşekkürler...

    Otuzundan sonra hoşgeldin canım ne güzel blog ismin var öyle,teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  21. Bu saatte blog dolaşmak nasıl zor anlatamam :)) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  22. Pelince.com teşekkürler tatlım evet haklısın heleki yemek bloglarını:)))

    YanıtlaSil
  23. ben bu kurabiyeleri çok severim keşke olsaydı şimdi dedim.
    ellerine sağlık:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Aylin bende çok severim canım:)Teşşekürler..

    YanıtlaSil
  25. İzinsiz sorgusuz sualsiz aldım göz hakkımı, koydum çayımı..nefis..

    YanıtlaSil
  26. Zencefil izinsiz mi benim kapım sana her zaman açıkkk sonuna kadar afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  27. tahinli herşeye bayılırım.
    :)

    YanıtlaSil
  28. Deeptone güzel bir lezzet gerçekten:)

    YanıtlaSil