6 Şubat 2012 Pazartesi

BALLI TARÇINLI KURABİYE

Bu tarifi Mutfak İncisi sevgili Emine Ablanın ev sahipliğini yaptığı ''Çay , Kahve Bahane'' etkinliğine gönderiyorum.

MALZEMELER

  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartmatozu
  • aldığı kadar un(3,5 su bardağı kullandım)

ÜZERİ İÇİN

  • 1 paket çikolata sos
  • 2 su bardağı süt
  • 2 paket hindistan cevizi

YAPILIŞI
  1. Un ve kabartma tozu hariç tüm malzeme bir kapta karıştırılır.
  2. Un ve kabartmaz tozu ilave edilerek ele ve kaba yapışmayan bir hamur elde edilene kadar karıştırmaya devam edilir.
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp, elde yuvarlandıktan sonra üzerine biraz bastırılıp yağlı kağıt koyulmuş tepsiye dizilip 175 derece fırında yaklaşık 20-25 dk pişirilir.
  4. 2 su bardağı süt ile çikolata sos hazırlanır kurabiyeler fırından çıkana kadar dinlendirilir.
  5. Fırından çıkan kurabiyeler yarıya kadar önce çikolata sosa sonra hindistan cevizine batırılır.

MUTLU HAFTALAR...

58 yorum:

  1. çok hoş görünüyorlar..ellerine sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Sana da mutlu haftalar canım. Ellerine sağlık. Bahriye de kuzuşunu gördüm :) Allah'ım ne tatlı bir prenses o öyle. Maşallah. Allah nazardan saklasın. Dünya güzeli :) Öpüyorum ikinizi de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahum hangisi tatlı değil ki o güzel meleklerin:) çok teşekkür ederiz güzel bakışlım bizde sizi öpüyoruz... :)))

      Sil
  4. Bu kurabiyeyi bizim kızlar küçükken birlikte yapardık kızlarım çok sever ellerinize sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende kuzumla birlikte yaptım:) klasik bir tablo desene:) teşekkürler canım:))

      Sil
    2. birde bluğunu incelemk istedim fakat bağlanamadım meğer blog adında küçücük bir nokta varmış,zor keşfettim canım bilgine :)

      Sil
    3. değiştirdim bende fark etmemiştim :)Çok saol :))

      Sil
  5. Harika görünüyorlar , eline sağlık , mutlu haftalar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,mutlu haftalar diliyorum bende en mustlusundan:)

      Sil
  6. Çok lezzetli görünüyorlar,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :))))))))sevgilerimle..

      Sil
  7. canım ben geldim
    nede güzeller yapmış
    ellerine sağlık canım
    :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin nede güzel yorumlarla geldin öyle :)))Sevgilerimle canım:)

      Sil
  8. PASTA KÖŞEM
    HİÇ KORKMA
    O RESİMDEKİ TABAĞI EŞİM TEK BAŞINA YEDİ
    O KADAR GÜZEL OLUYORKİ
    ANLATAMAM
    AMA PORTAKALINI EN KÜÇÜKĞÜNDEN KOY
    SEVGİLERİMLE
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çorbada seviyorum ama:) anımı anlattığım gibi:)tamam söz denicem ve neticeden seni haberdar edeceğim çok sağol:)

      Sil
  9. süper görünüolar ... tarçın yiyemediğimden tarçınsız şekilde ilk misafir menümde denicem ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama tarçınsız olmaz benim için en azından olmalı bence:) ağız tadı benim sanane diyebilirsin ama inan farklı bir lezzet katıyor:) yine tercih senin söyledin söyledin tercih senin dicen dimi :)

      Sil
  10. NEFİS GÖZÜKÜYORLAR,EN SOSLUSUNDAN ALIYORUM:)SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bol soslu severim canım,afiyet bal şeker olsun :)sevgilerimle...

      Sil
  11. Çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık yayınladım teşekkür ederim. Bu etkinliğe yapmış olduğunuz katkılar için de çok teşekkür ederim yarın son inş. ev sahibeliğimden memnun olmuşsunuzdur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ne demek neyseki yakalamışım son günleri içimde ukte kalacaktı yoksa,yoğunluktan...Birde bu etkinlikler tam anlamıyla nasıl oluyor vakıf değilim ablacım ben ama:)))) aydınlatırsan sevinirim:)

      Sil
  12. hiiim nefis kurabileyer ellerinize saglik,
    selamlar...

    YanıtlaSil
  13. Pasta köşem nefis görünüyor, bir tane alıcam izninle :) ellerine saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al tabiki tatlım benim, izinde ne demek afiyet bal şeker olsun:)teşekkürler..

      Sil
  14. Çok güzel görünüyorlar. Mutlaka deneyeceğim tarifi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler çok pratik bir tarif, malzemelerde evde olanlardan genelde zaten:)şimdiden kolay gelsin:)

      Sil
  15. ay ben bunlar yerim yerim:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ye ye güzel arkadaşım afiyet bal şeker olsun :)))Teşekkürler...

      Sil
  16. canim cok ama cok güzeller :-)))

    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. yorumumgeldimi acaba: ama tekrar yazayim

    cok güzeller :-))

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldi geldi canım da benim bilgisayarım servisten gelmedi o yüzden biraz geç yayınlıyorum sorun bende :) çok teşekkür ederim canım:)

      Sil
  18. 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bu akşam tarif uygulayacağım yarın elinizde kısmetse:)sevgilerimle
      ince davranışınız için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  19. Canım ellerine sağlık enfes sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım benden de bolca bolca sevgiler :)

      Sil
  20. bunlar yemek için mi yoksa bence süs olarak seyretmek için olabilir öle daa iyi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok yemelik yiyince fikrin değişebilir benden söylemesi :)
      teşekkürler :)))

      Sil
  21. Çok güzel olmuş,ellerine sağlık..sevgilerrrrr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sevgilerimle canım:)))))))

      Sil
  22. Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin canımmmmm hayırlı uğurlu olsun öncelikle:) yeniyim ya tam nasıl birşey olduğunu çözemedim ben:) tarifi gönderiyorum sonrası nasıl oluyor, tüm tarifleri deniyor musun sen:) öpüyorum seni en kısa zamanda geleceğim sayfana canım tarifimle :)

      Sil
  23. Çok nefis gözüküyor ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler hoşgeldiniz .))))

      Sil
  24. Sunumu çok güzel,eminim tadıda öyledir.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ben seviyorum umarım yapanlarda beğenir:)

      Sil
  25. Kurabişler pek havalı poz vermiş. belliki tatları da nefis. Eline sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ayy çok teşekkürler havasını yedim ben onların kalmadı havası mavası :))) hihii sevgiler...

      Sil
  26. Canim elien saglik cok sirin olmus bunlar.
    Aldim bir tanecik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım afiyetler olsun...

      Sil
  27. Çooook güzel görünüyor bu kurabiyeler, bir çok şeyi denemek istememe rağmen bu gece öncelikle bu kurabiyeyi deneyeceğim eğer becerebilirsem sana haber veririm ama beceremezsem hiç sesimi çıkarmam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru bir tercih çünkü çok pratik camım:)))
      eminki becericeksin ses bekliyorum ben ama:)))))

      Sil
  28. Evet çok pratikmiş, hiç beceremedim ama anladım nerelerde hatam olduğunu ikinciye çok güzel olacağına eminim, şimdi sesimi çıkaramamış olabilirim ama ikincisi güzel olacağı için minareden bile bağırırım kesin :)) Pasta Defterime adın yazılmış oldun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehee harikasın sen canım ya:))
      durdukça daha güzel oluyor ama bilesin:)))
      fırında fazla pişerse sert olabiliyor :))
      öpüyorum seniii...

      Sil