21 Mayıs 2012 Pazartesi

MISIR GEVREKLİ KURABİYE


MERHABALAR,GÜNAYDINLAR

Pazartesi pazartesi şimdi bir kurabiye olsa dışı çıtır ama içi de;
 ağızda dağılan bir kurabiye diyorsanız kesinlikle ve kesinlikle denemeniz gerek...
Lezzetine değinmeden olur mu hiç olmaz tabi...
Hem lezzetli,hem şık,hem değişik hem hem işte daha ne olsun dimi ama :)
Doğru mutfağa,oldu canım işyerinde kurabiye mi yapim
 diyorsanız eğer hepinize benden kurabiye o zaman
çalışanın halinden çalışan anlar:)


MALZEMELER
3 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım margarin
1 su bardağı un
4-5 su bardağı nişasta(yumurtaların büyüklüğüne göre)
1 adet kabartma tozu

SÜSLEME İÇİN
1 çay bardağı sıvı yağ
4-5 kaşık çokokrem
3 su bardağı mısır gevreği


YAPILIŞI

  • Yumurta,şeker ve margarini bir kapta karıştırınız.
  • Unu ve kabartma tozunu ilave edip karıştırmaya devam edin.
  • Nişastayı azar azar ekleyerek yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğurun.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar yapıp fırın tepsisine dizin.
  • Kurabiyeleri 170 derece fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin.
  • Çokokremi sıvıyağ ile birlikte benmari usulü eritin.
  • Mısır gevreklerini robotto parçalayın.
  • Soğmuş olan kurabiyeleri önce çikolatalı karışıma daha sonra mısır gevreklerine batırın.
  • Arzu ettiğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN...

SENDROMSUZ PAZARTESİLER...

74 yorum:

  1. Çok hoş değişik ve pratik bir tarif, deneyeceğim, teşekkürler. (Pazartesi sabahına iyi geldi bu kurabiyeler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle denemelisin canım:) o zaman kurabiye tadında pazartesiler diliyorum:)

      Sil
  2. hem görüntü,hem de sunum harika olmuş canım...eminim tadı da on üzerinden ondur...ellerine sağlık...
    senin kurabiyelerinin tadını özlediğimi fatkettim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaaa yapalım bir kurabiye günü:) kurabiye canavarı ben:)
      buzlu kahvemizide yanına ohhh misler gibi:)

      Sil
    2. yüzüm de tatlı bir tebessüm oluştu desem...yapalım yapalım :)))

      Sil
  3. Bu mısır gevrekli kurabiye çok sık yapılmaya başlandı.Kesinlikle deneyeceğim çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sık sık yapanlardanım bende:) denemelisin bence de devamı gelecektir zaten denediğin zaman :) sevgiler...

      Sil
  4. resme gelllllll resme harika canım..
    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldim resme geldim bacımmm :)))))
      sevgiler güzel insan teşekkürler:)))

      Sil
  5. denenecek tarifler arasında yerini aldı.söylemeden geçemeyeceğim sunum etkileyici....
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Özlemcim :)
      denediğinde pişman olmayacaksın orası kesin:)

      Sil
  6. bir ben yapma fırsatı bulamadım bu gevrekli kurabiyeleri.kıskandım yahu:)) ne güzel görünüyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman yahu yap tabiii en kısa zamanda :)
      ama sende haklısın o kadar çok tarif var ki hangisini yapsam diye kalıyorsun öle :)
      yada ben gibi yapıp fotoğraflayıp yazana kadar sıcak tükeniyor haha:)

      Sil
  7. iyi fikir. çıtırlık hoşuma gitti. eline sağlık arkadaşım. afiyet olsun sizlere. Muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım mutlaka dene derim senin kurabiyelerinde bayılacaktır bu lezzete:)
      teşekkür ederim canım:)
      kocaman sevgiler...

      Sil
  8. İşte şimdi keşke olsa diyorum :) elimde kahvem, birde bu kurabiyeler nefis olurdu. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off Aslım off kahveyle hiç nefis olmaz mı?
      teşşekürler ediyorum ve sana çokça çokça gönderiyorum o zaman ;)

      Sil
  9. eline sağlık canım sahiden çok şık olmuş,tadıda güzeldir zaten,olsada yesem dedim şuan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım :) evet evet yapta paylaş sende bekliyorum :)

      Sil
  10. Çıtır çıtır olmuştur mısır gevrekleri ile ,ellerine sağlık..Sunumunda çok iştah açıcı,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım dışı çıtır,içi ağızda dağılan kurabiyecikler oldu:)
      çok teşekkür ederim sevgilerimleee...

      Sil
  11. çok yaratıcı bir tarif, bugüne kadar mısır gevrekli kurabiye ne duydum ne denedim:))

    YanıtlaSil
  12. Pazartesi pazartesi oldu mu bu şimdi?? O nasıl kıtır görüntüdür canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun olsun canım baktıkça kendime geliyorum ben:)
      çok teşekkürlerimi ettimmm;)
      sevgiler...

      Sil
  13. Tam benim damak tadıma uygun bir tarif , deneyeceğim .
    Kurabiyeler ve sunum harika görünüyorlar , ellerine sağlık canım , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım dene derim bende çok seviceksin o zaman:)
      teşekkürler kocaman sevgiler...

      Sil
  14. Çok güzel bir fikir harika bir sunum olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Bu ne muhteşem nefis bir görüntü.Ellerine emeklerine sağlık canım.
    En kısa zamanda denenecek vee yenecektir:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi o zaman bende en kısa zamanda beklemekteyim kocaman teşekkürler:)
      sevgiler öpüyorum:)

      Sil
  16. Cok guzel olmus canim eline saglik. Bende yapiyorum ama uzerini oyle suslemek aklima gelmemisti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım süslemedende gayet lezzeti yerinde bir kurabiye ama
      süsleyince kat kat artıyor o lezzet:)sevgiler...

      Sil
  17. ellerine sağlık canım çok şıklar:))

    YanıtlaSil
  18. Bu kurabiyelerin çok lezzetli olduğunu duymuştum ama bi türlü denemek kısmet olmadı ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım evet evet çok lezzetli inşallah en kısa zamanda denemek nasip olur:)
      sevgiler:)

      Sil
  19. bana yaptığın yorumlara verdiğim yanıtları okuyon diğğğ miiiğğğ :)
    geliycam yinee.
    :)

    YanıtlaSil
  20. evet takip ederim cevapları ben ;)

    YanıtlaSil
  21. bu kurabiyenin yapılışı kolaymış.
    sabahları yemeyi çok sevdiğim mısır gevreğini kullanabilirim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay anlatmayı seviyorum azıcık uğraştırıyor :)
      ama lezzetli bir karışım:)

      Sil
  22. merhaba bana bıraktığınız güzel yorum için çok teşekkür ederim :))
    iadeyi ziyarete geldim....
    hoşbuldum...
    bunlar ne güzel kurabiye böyle....
    gerçekten harika görünüyorlar...
    2 atne alıyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman efendim ne demek tabak sizlerin olsun :)
      yine beklerim o zaman canım yani hepppp:)
      sevgiler...

      Sil
  23. akşam kızımla esprisini yapmıştık yaşasın 69 izleyenim oldu 70. ye ne versem dedim(250 leri de görürüm inşallah:))ben sevgilerimi gönderiyorum,hediye olarak kabul edin ve teşekkürlerimi iletiyorum izlemeye değer bulmanız mutlu etti beni,nefis bir kurabiyede görmüş oldum ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  24. inşallah aminnnnnn diyorum canım senin adına:)
    kabul etmez olabilir miyim ki hiç :)
    sevgiden daha güzel bir hediye olabilir mi hiç:)
    kızına ve sana benden de kocaman sevgiler:)
    çok teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  25. Ne marifetli hatunsun sen arkadaşımmm :)) Hem çalış, hem de en güzel lezzetlere imza at. Çok leziz belli. Kesin deneyeceklerimden. Kocaman öpüyorum seni. Ellerine sağlık. Tüm yiyenlere afiyet bal olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırsat bulabildikçe yapıyorum Ahum ya sürekli değil ki:))
      neyse çaktırmayalım orasını hihi:)
      çok leziz canım senin kurabiye bu kurabiyeye bayılacaktır:)
      teşekkür ediyorum kocaman kocaman öpüyorum:)
      sevgilerrrrrrrrrrrrrrrrr....

      Sil
  26. Enfes bir kurabiye. Ellerine sağlık olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler çok çok o zaman:))
      sevgilerimle...

      Sil
  27. Nefis görünüyor bu kurabiyeler.. Nişastalı kurabiyeleri çok severim ama bunlar şaheser olmuşlar..
    İzninle tarifi alıyorum canım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağızda dağılan yapısıyla bende severim canım nişastalı kurabiyeleri :)
      çok teşekkür ederim ;)izinde ne demekmiş aaa duymim:)
      sevgiler canım...

      Sil
  28. Çok güzel gözüküyor ve öyle güzel olmuş ki sunumu bayıldımmm:) deneyeceğim mutlaka:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadıda güzel oluyor emin olabilirsin canım hadi bakalım o zaman kolay gelsin ve afiyetlerrr olsun:)sevgiler...

      Sil
  29. Mübarek aylara Selam olsun.. Selam olsun Ey Regaib.

    Tüm Dualarınızın kabul olması dileğiyle.. Hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin cümlemizin tüm duaları kabul olsun inşallah
      kandilimiz hayırlara vesile olsun...
      çok zarifsin sevgilerimle...

      Sil
  30. Selamlar arkadaşım yorum ve ziyaretniz için teşekkürler kurabiyenizde çok nefis gözüküyo ellerinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica eder teşekkürü bir borç bilirim ne demek arkadaşım:)))

      Sil
  31. hayırlı kandiller canım...
    dualarımızın kabul olması dileğiyle...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. inşallah canım hepimizin adına
    hayırlı ve bol dualı bir kandil olsun..
    kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  33. Merhaba,
    Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerinize sağlık.En kısa zamanda denenecekler listesine girdi.Hayırlı kandiller dilerim.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar
      beğenmenize çok sevindimm:)
      hadi kolay gelsin o zaman:)
      hayırlı kandiller cumalar...

      Sil
  34. Nefis görünüyorlar, nişasta ağırlıklı yapmakta çok hoş gibi.Kesin yapıp, acil yiyeceğim.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe Ihlamurcum ye ye en acilinden pek leziz çünkiii :)

      Sil
  35. Offf canımcım bu ne güzel birşeydir böyle... Ağzımın suyu aktı, toparlayamıyorum haberin olsun :)) Çok öptüm seni bitanecimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi :) tatlım benim:)))) kendisi de kokoş tadı da kokoş sorma gitsin:)))
      kocaman kocaman öptüm canımıniçi:))

      Sil
  36. Kurabiyelere bayildim,nefis görünüyorlar.Ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablacım benimmmm :))))
      sevgilerimle...

      Sil
  37. ımmm kurabıyeler nefıs gorunuyor mısır gevregı her şeye yakısıyor dogrsu ya da ben sevıyorum ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheh bende seviyorum ki zaten yakışıyor yakışıyor:))

      Sil
  38. Çook değişik ve hoş görünüyor en kısa zamanda bende denerim. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  39. çook değişik ve hoş görünüyor en kısa zamanda bende denerim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım kesinlikle öyle inşallah diyelim o zaman:))
      teşekkürler sevgilerimle..

      Sil
  40. Harika gözüküyor,ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil