24 Mayıs 2012 Perşembe

REGAİP KANDİLİ


    DİYANET İşleri Başkanı Mehmet Görmez, Regaib Kandili’nin, bitmek tükenmek bilmeyen arzu ve isteklerin, aşırı tutkuların muhasebesini yapmak için Allah’ın lütfettiği mübarek bir gece olduğunu belirtti. Görmez, üç ayların başlaması şunları kaydetti: “Resul-i Ekrem, Recep ayı girdiğinde, ‘Allah’ım, Recep ve Şabanı hakkımızda mübarek eyle, bizi Ramazana ulaştır’ diye dua etmiş ve üç ayları sevinçle karşılamıştır. 

     Regaib, geleceğe yönelik arzu ve isteklerimizi, emel ve tutkularımızı gözden geçirme imkanı veren mübarek bir gecedir. Modern zamanlarda insanoğlunun en büyük sorunlarından birisinin hiçbir arzusuna gem vuramaması, isteklerini dizginleyememesi, tutkularını terbiye edememesi, güç, servet ve şehvet tutkusunu frenleyememesidir.
   
   İşte Regaib Kandili, bitmek tükenmek bilmeyen arzu ve isteklerimizin, bizi esir alan aşırı tutkularımızın ve bütün bu arzular doğrultusunda ortaya koyduğumuz çaba ve gayretlerimizin muhasebesini yapmamız için bize lütfedilen mübarek bir gecedir.’’
  
   Görmez, Regaib’in arzu ve istekleri, emel ve tutkuları, rağbetleri iyiye, doğruya, güzele, faydalı olana, regaibi Allah’a yöneltme, bütün işleri Cenab-ı Hakk’ın rızasına uygun hale getirme çabası olduğunu ifade etti.Görmez, şöyle dedi: 

  “Günah ve hatalarımızla yüzleşelim.Nefis muhasebesi yapalım. İhtiraslarımızı dizginleyip menfaat ve çekişmelerden uzak duralım.”

kaynak:
http://gundem.milliyet.com.tr/regaipkandilibugunkutlaniyorregaipkandilininanlamine/gundem/gundemdetay/24.05.2012/1544558/default.htm

40 yorum:

  1. hayırlı kandiller canım...
    dularımızın kabul olması umuduyla...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn canım inşallah
      sevgilerimle...

      Sil
  2. Hayırlı kandiller arkadaşım bu mübarek günler geçmiş günahlarımızın affına vesile olsun inşallah bol dualarla geçirelim dualarımız kabul olsun kandilimiz mübarek olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah rabbim hepimizin dualarını kabul etsin canım...
      nede güzel yazmışsın...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. amin canım senin içinde hayırlı bir kandil olur inşallah:)

      Sil
  4. seninde kandilin mübarek olsun canım.takipteyim:))sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin...
      hoşgeldinnnnn kocaman kocaman sevgiler...

      Sil
  5. Seninde kandilin mübarek duaların kabul olsun canım.Dualarında beni de unutmazsın inşallah..Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  6. amin canım..
    sende beni unutma olur mu:)
    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı Kandiller canım , tüm dualarının kabul olması dileğiyle , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım hepimizin inşallah...
      kocaman sevgiler...

      Sil
  8. Hayırlı kandiller,dualarımızın kabul olmasını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanada hayırlı kandiller canım,amin inşallah...

      Sil
  9. canım arkadaşım dualarda buluşalım
    :))

    YanıtlaSil
  10. Pasta köşemm kandilin mubarek olsun canım. Ve senin-hepimizin duları kabul olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  11. hayırlı kandiller canım,dua ile...

    YanıtlaSil
  12. güzel ve yararlı bir post olmuş gönlüne sağlık arkadaşım. senin de kandilin mübarek olsun Allah dualarını kabul etsin inşallah. bizleri de dualarında unutma olur mu. selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sevdim canım açıklamayı...
      Amin hepimizin duaları kabul olsun inşallah,
      sizleri unutmak ne mümkün...

      Sil
  13. Dualarının kabul olacağı mutlu bir kandil dilerim,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah hepimiz adına öyle olsun
      sevgilerimle...

      Sil
  14. nice kandillere inşallah,hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep birlikte inşallah...
      hayırlı cumalar ve sevgiler

      Sil
  15. Allah herkesin gönlüne göre ve hayırlısını versin inşaallah. Geçmiş kandilin mübarek olsun canım. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım nede güzel dile getirmişsin...
      sevgilerimle öpüyorum seni :)

      Sil
  16. ne güzel mesaj.
    dün gece herkes oturup düşünmüştür umarım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım düşünmüştür zaman zaman muhasebemizi yapmalıyız gerçekten :)

      Sil
  17. nice kandillere erelim inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah güzel dostluklarla hep birlikte :)

      Sil
  18. herdaim dularının kabul olması dileğiyle sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin hepimizin inşallah...
      kucak dolusu sevgiler canım:)

      Sil
  19. kandile yetişemedim :(((
    iyi haftalar olsun canımmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun Aylincim geç olsun güç olmasın:)
      gönüller bir olduktan sonra :)
      hep birlikte güzel haftalar olsun inşallah:)

      Sil
  20. Mübarek 3 aylarda tüm dualarımızın hayırlısıyla kabul olmasını diliyorum. Ve de
    seni seviyorum.

    YanıtlaSil
  21. aminn canım...
    gördüğüme sevindim seni:)))
    yazını gördüm rahat bir kafayla okumaya gelcim daha keyifli oluyor öledeeeee ondan:)
    bende seni sevi-yo-rummmmm:)))

    YanıtlaSil
  22. Canım benim pek iyi değilim,ameliyat zor geçti ve çenemin,dudaklarımın sol tarafını hissetmiyorum..
    Tekrar ameliyat olacağım..
    İnşallah bu durumdan kurtulurum,ümidimi kaybediyorum artık..
    Çok teşekkür ederim canım benim ilgin için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya nasıl üzülüyorum anlatamam sana...
      öyle deme ama tabiki iyileşeceksin prenslerin duymasın bak bunu...
      her zaman dualarımla yanındayım bunu bilesin...
      hertürlü yanında olmayada hazırım seni çok seviyorummmmmmm çok öpüyorummmm
      teşekkür etmene gerek yok ki güzel insan:))))
      ama gülücüklü yazılarını ve yorumlarını özledim ki ben senin haberin ola:)))

      Sil