27 Haziran 2012 Çarşamba

BUZLU KAHVE

Hazır soğuk içeceklerden bahsederken araya çok severek içtiğim buzlu kahvemi sıkıştırmamak bana hiç yakışmaz.
Malumunuz havalar çok sıcak hepimiz içimizi ferahlatan soğuk içecekler tercih ediyoruz.Ee madem öyle benim gibi kahve tutkunları sanırım harika bir soğuk kahveye hayır diyemez...

Gerçi diyenlerde olabiliyor şöyleki; benim meşhur yaz içeceklerimden biridir kendisi, sıradan sürekli gelen misafiler alışıktır kahveme ama ilk defa tadına bakıcak olanların tepkisi genelde aaaa bu kadar büyük bardağı ben içemem şeklinde olur.Muhakak;misafir dahi olsa kupada yaparım bu kahveyi de sanırım gözlerini korkutuyor bu durum:)
İşte çayı da ince belli bardakta,kahveyi de kupada şekersiz içmek gibi minicik takıntılarım var.Ay sinir oluyorum böylelerine diyorsan bu konuyu kapattım bile bak:)

Nerde kalmıştık bitiremeyen misafirde dimi?
Sonuç mu bardağını bitiren ay ne iyimiş bir tane daha olsa içilir gerçekten diyen misafir :))))


Bu lezzetle tanışmam taa nerelere dayanıyor hatırlamıyorum bile ama ilk maceram nescafenin üçü bir arada soğuk kahvesini içtikten sonra başladı...Evde bir gün kendim niye yapmıyorum ki dedim ve önceleri nescafe ve sütü karıştırıp üzerine buz ekleyerek yapıyordum.

Zamanla köpüklü de olmalı dedim ve tarif ettiğim gibi uygulamaya başladım...
Sonra nerede olduğunu hatırlamıyorum fakat buzlarının da kahveden yapıldığını gördüm ve yaptım, şimdilerde ise olay budur diyor ve seve seve içiyorum...
Başka bir arayışa gerek olmadığını düşünüyorum çünkü harika bir soğuk içecek...

     
YAPILIŞI

İki tatlı kaşığı kahve ve iki tatlı kaşığı şekeri bir tatlı kaşığı su ile  porselen bir fincanda rengi çok açık kahverengi olana kadar karıştırıyoruz.(Ben mikserin bir çubuğunu çıkarıp tek çubuk ile porselen bir kapta malzemelerin birkaç katı fazlasını karıştırıyor,üzerini streç film ile kaplayıp heran kullanıma hazır bir şekilde muhafaza ediyorum.)
Daha sonra karışımı servis edecek olduğumuz bardağa alıyor ve üzerine kahveyi eritecek kadar sıcak su ilave ediyoruz.Köpük oluşana kadar yavaş yavaş karıştırdıktan sonra üzerine yavaş bir şekilde soğuk sütü ilave edip, son olarak kahveli buzlarımızı ekledikten sonra servis ediyoruz.

Kahveli buzlar için kahve ve suyu karıştırıp buz kalıplarına döküp dondurabilirsiniz.Dilerseniz sade buzlada yapabilirsiniz sonuç ikisindede muhteşem,sadece kahveli buzda daha yoğun kahve tadı oluyor.

(Malzeme miktarını kendi ağız tadınıza göre belirlerseniz sonuçtan daha memnun kalacağınıza inanıyorum)

AFİYET OLSUN!

82 yorum:

  1. Bende çok severim kahve olmazsa olmazım bilirsin şekercik :) Eh ilk fırsata gelip kahveni içeriz artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem mi şekercik :) anlaştık ilk fırsatta beklenmektesiniz :)

      Sil
  2. Tam da ihtiyaca göre olmuş,bu sıcaklarda çok kullanılacak kolay bir tarif.Mutlaka denemeliyim.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım soğuk ve pratik haklısın :)
      şimdiden afiyet olsun umarım beğenirsin :)
      rica eder asıl ben teşekkür ederim ki :)

      Sil
  3. Bu tarifi hem kendim deneyeceğim hemde kahve delisi erkek arkadaşıma tattıracağım;) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa süper o zaman :) beğernirsen haberdar et beğenmezsen yazmasan da olur :)
      tabikine şaka diyorum :) seni hep bekliyorum, afiyet olsun tatlım ikinizede :)

      Sil
  4. gül yaprakları ve kahveee hemen geliyorumm güzelimm))
    hiç denemedimm bugün yapıp içmeli yanıyorum zaten:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel mavim gel özlendin bilesin:)
      kızgın kumlardan serin sulara diyorsun yani :)
      e hadi afiyet şeker olsun canım :)

      Sil
  5. ee artık soğuk kahve zamanı ,bende soğuk içiyorum,kahveli buzu her zaman yapamasamda arada atıyorum buzluğa,yani tarifler tama aynı değil ama yakın,sende bendensin yani,demek bundan seviyorum seni:)
    eline sağlık canım birgün belki bende senin elinden ,içerim kim bilir?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sendenim evet evet o zaman :)
      aa harka olur sen benim elimden,bende senin elinden
      senin tarifin ile içerim inşallah o zaman :)kim bilir? :)

      Sil
  6. buzlu kahveyi kesinlikle deneyeceğim...
    çoook merak ettim...
    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle dene derim tatlım
      heleki kahveyi seviyorsan havada karda seveceksin eminim :)
      teşekkür ediyorum :)
      kucak dolusu sevgiler :)

      Sil
    2. evet kahveyi çok severim...
      ve denedim...
      gerçekten süper oldu....
      soğuk birşeyler isteyen misafirlerime de ikram edeceğim :))
      çok sağol canım...

      hayırlı kandiller...
      dualarımızın kabul olması dileğiyle...
      kocaman sevgiler...

      Sil
    3. aa süper beğenmene çok mutlu oldum bak :)
      ne demek rice ederim canım benim bol bol iç ne güzel :)

      inşallah canım hepimiz adına hayırlara vesile olan bir kandil olması dileği ile..
      sevgiler...

      Sil
  7. amanın ne tatlı olmuşlar öyle :) kalıparda pek cici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman teşekkür ederim ki :)
      kalıpları bende çok seviyorum artı renginide :)
      kırmızı olsun üç kuruş pahalı olsun dimi:)
      sevgiler ...

      Sil
  8. Afiyet olsun:)) Yaz gunlerinde soguk kahve icmek de iyi geliyor ..severmisiniz bilmem ama tavsiye ederim varsa taze naneniz yakinlarinizda iki yaprak ta taze nane katin:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :)
      taze nane limonatada severim ama kahvede hiç düşünmemiştim açıkçası :)
      hertürlü ot temin edilir çok severim ben yeşil olan herşeyi :)
      heleki organikse tutmayın beni:)
      tavsiyenize uyacağım teşekkür ederim :)
      sevgiler..

      Sil
  9. BUZLU KAHVENİN YANINDA YULAFLI KURABİYE İYİ GİDER DEĞİLMİ TATLIM. EE BENDE ELİ BOŞ GELMEYEYİM YULAFLI YAPAYIM BARİ.. GÜLEN GÖZLÜM ÖPTÜM SENİ ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ablaların birtanesi sen gel yeterkide elin boş gel :)
      güzel yüreğine sağlık,kocaman öpüyorum :)
      çok teşekkür ederim :)))))))

      Sil
  10. hatırlarmısın bilmem,ben de ilk buzlu kahvemi sende içmiştim :))
    hatta ben bunu bitiremem diye de iç geçirmiştim...bu durum da o misafirlerden biri de ben oluyorum sanırım :))
    ama sonuç tam da senin yazdığın gibi olmuştu,ellerine sağlık güzellik....sunum yine çok şık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dünya güzeli misafirim benim :))))hehee
      çok teşekkür ederim :))

      Sil
  11. Denk gelmiş postlarımız :)) kahve aşkına diyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle olmuş :)) kesinlikle kahve aşkına :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. bende çok severim mutlaka deneyin derim :)
      afiyet olsun :)

      Sil
  13. Bu harika anlatımdan,harika görüntülerden sonra.En kısa zaman da yapılacak vee içilecektir:)
    Kahve sever olarak,ben hiçç kupa büyük demem:)
    Ellerine sağlık canım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel yorumdan sonra bende mutlulukla sırıtırım o zaman :)
      evet evet hiçte büyük değil dimi kim demiş onu :)
      teşekkürler canım sevgilerimle...

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. sevilmez mi hiç dimi bende severim :)

      Sil
  15. Kahve seven biri olarak soğutmadan sıcak içerim hep:)Ama o kadar güzel anlatmışsın ki mutlaka deneyeceğim,heveslendirdin beni:)Anlatımın,görseli sanırım,beğeneceğim:) Bence de kahve mutlaka kupada,çay ince belli bardakta olur:)Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcağını bende sıcak içerim ama bu tam soğuk canım buzlu buzlu :)
      umarım beğenirsin biran önce dene müdavimi olacağın yaz içeceğin olabilir bence :)
      dimi dimi öyle daha keyifli gelir bana da :)
      sevgilerimle canım..

      Sil
  16. ay süpermiş..denemem lazım..teşekkürler...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne demek dene tabikine :)
      kucak dolusu sevgilerimle hoşgeldin:)

      Sil
  17. Çok güzel bir yaz içeceği kahveli buzlarda çok hoş olmuş.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tam bir yaz içeceği buzlu buzlu:)
      teşekkürler :)

      Sil
  18. Peki peki. Aynı tarif ettiğin gibi yapıp içeceğim :) Senin yaptığın gibi olmaz kesin ama idare ederiz artık :) Öptüm seni koccaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşkolsun Ahum sen yaparsın da olmaz mı daha güzeli bile olurrr eminim buna :)
      mutlu hafta sonları öperimmmm :)

      Sil
  19. güzel gözlüm ne güzel bu sıcaklarda kahveyi çok içmeyen birisi olarak iştaha geldim...
    ellerine sağlık denenmeli....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa sevmez misin :)
      inşallah buzlusunu seversin o zaman canım:)
      afiyet bal şeker olsun teşekkürler :)

      Sil
  20. deniyiciyim bunu.
    buzlu kahve hep içiyom orda burda.
    hımmm yapabilirim.
    bi deeeee sütlü çay vaaaar.
    buzlusu.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orda burda heryerde bende içerim :)
      tabikine yapabilirsin :)
      denemedim desem duydum ama emin değilim sevebileceğimden :)

      Sil
  21. Ooooo naptın sen :) tam benlik, hele bu sıcakta.... deneyip kulaklarını çınlatıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi şu sıcakta yap yap bekliyorum kulaklarım ne zaman çınlayacak diye ilk aklıma gelen sen olucaksın ki:)))

      Sil
  22. Buzlarida kahveli yapma fikri supermis,hic aklima gelmezdi.Yazin ben ice latteye bayilirim,evde de yapmayi deneyecegim,sevglilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok sevdim ki o fikri :)
      ohhh kim bayılmazki amaa süperrrrr :)
      afiyet olsun şimdiden kucak dolusu sevgiler :)

      Sil
  23. Harika olmalı , hemen mutfağa gidiyorum canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi koş git canım harika gerçekten :)
      sevgilerimle..

      Sil
  24. Pasta köşem türk kahvesi delisiyim :) ama değişik tatlara her zaman açığım, şimdi kardeşim olsa yanımda abla bunu hemen yapalım derdi :) kesin denicem bu tarifini, eğer tadıda görüntüsü gibiyse harikadır eminim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin güzellik :)
      aa türk kahvesinin tadı ve keyfi bir ayrı kenara zaten :)
      deneyin derim serinletici bir içecek sıcak yaz günlerinde..
      teşekkürler canım:)

      Sil
  25. Bloğunuz tam benlik. Çünkü boğazıma çok düşkünüm :) bloğuma beklerim sevgiler..

    http://dilanozcan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel :)
      bloğuna gelirim tabiki bak geliyorum hatta hemen:)

      Sil
  26. ohh tam benlik bir şey bu bayılırım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh harika o zaman teşekkürler canım :)

      Sil
  27. Hic icmedim. Soguk icecekler icemiyorum cunku.
    Ama tadinin guzel oldugunu soyluyorlar..
    Ev yapimi da guzel oluyordur..
    Eline saglik olsun ..
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımmm anladım canım,tadı gerçekten güzel hemde sütlü olması çok seviyorum ben o yüzden :)
      teşekkürler canım kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  28. bana ne bana ne yine mimledim.
    :)

    YanıtlaSil
  29. GÜZEL GÖZLÜM HAYIRLI KANDİLLER.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı kandiller güzel yüreklim benim :)

      Sil
  30. Soğuk kahve içemiyorum ben :( eline saglık .hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm ziyanı yok canım ben senin yerinede içerim o zaman :)
      teşekkürler,bol dualı kandiller

      Sil
  31. Biz de de bu ara çok sık tüketiliyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel afiyetler olsun teşekkürler :)

      Sil
  32. Hiç içmedim ama buzlarıyla birlikte çok içilesi görünüyor :)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet yapılası ve içilesi hatta kesin denenesi :)
      teşekkürler :)

      Sil
  33. Kahveyi çok seven biri olarak tarifinizi mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Mutlu haftasonları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim o zaman ki:)
      afiyet olsun teşekkürler .
      sanada musmutlu hafta sonlarııııı :)

      Sil
  34. Mmmm tam da şimdi yapılası yegane şey:)
    Ellerine sağlık canım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu sıcaklarda kesinlikle canım :)
      teşekkürler.
      sevgilerimle...

      Sil
  35. Kahveyi çok sevdiğim için mutlaka deneyeceğim...
    http://hulyalilezzetler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seviyorsan bunuda seversin canım eminim :)

      Sil
  36. Bir kahvekolik olarak hiç denememiş olmak olmaz değil mi:)
    Mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa kahvekoliksek tabikine olmaz derim :)
      afiyet olsun,sanada mutlu hafta sonları :)

      Sil
  37. SADECE SANA SARILMAK İÇİN GELDİM ABLASININ BİRTANESİ:))ÖPTÜM KAÇTIM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin ne güzel geldin ablam :)
      bende sımsıkı sarılıp öpüyorum ama kaçmıyorum buralardayım :))

      Sil
  38. bu ne güzel bir fikir çok sevdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene dene daha çok seveceksin ki:)))

      Sil
  39. Değişik bir fikir kahveyi çok severim kesinlikle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemelisin seviyorsan tamamdır aşık olucaksın bence :)

      Sil
  40. Güzel bayan ne mucizeler yaratıyorsun sen he ?! Ellerine sağlık bloğunu gezinirken sadece tek bir duygu hissettim 'ACIKMAK ' , seni çok öpüyorum , bana da bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah ben napıyorum böleee evet ya o kadar haklısınki yemek bloglarını gezmek zor benim içinde çok zor :)her lezzeti bulmak mümkün :)
      bende öpüyorum tatlım hemen bloğuna uçuyorum hatta :)

      Sil