6 Haziran 2012 Çarşamba

LİPTON VE SOĞUK ÇAYLAR

Camellia sinensis ismiyle bilinen çay bitkisi işlenmesine göre dört farklı kategoriye ayrılıyor:
Siyah, beyaz, yeşil ve oolong.
Camellia sinensis bitkisinin farklı iklim, bölge, toprak şartlarına ve işlenmesine göre bugün 3.000 farklı çay çeşidi bulunuyor.
Bazı çaylar -Ceylon gibi- ismini bölgelerden ya da geleneklerden alırken bazı çaylar da kalitesine göre isimlendiriliyor.


ABD’nin önde gelen üniversitelerinden California Üniversitesi’nde yürütülen ve Lipton Çay Enstitüsü (Lipton Institute of Tea) tarafından desteklenen araştırmada, siyah ve yeşil çay çeşitlerinin felç geçirme riskini önemli derecede azaltabildiği tespit edildi. Bilim dünyasının yakından izlediği Stroke dergisinde de ayrıntılı bir şekilde yer alan araştırmada, 9 farklı çalışmada yer alan 4.378 felç vakası incelendi. Araştırmaya katılan bilim adamları, günde bir fincandan daha az siyah ya da yeşil çay tüketen ve günde 3 ya da fazla fincan çay tüketen kişileri karşılaştırdı. Araştırma sonuçlarına göre, günde 3 ya da fazla fincan siyah ya da yeşil çay tüketen kişilerde, ölümcül ya da ölümcül olmayan felç riskinin %21 oranında azalabildiği saptandı.

Çay, doğru bir şekilde tüketildiği takdirde insan vücuduna büyük ölçüde faydalar sağlıyor. Öncelikli olarak çay, insan vücudunun günlük sıvı ihtiyacının karşılanmasında önemli bir kaynak.
Öte yandan şeker veya süt ile tüketilmediği takdirde kilo kontrolü sağlayan bir beslenme düzeninde yer alabilen önemli bir içecektir. Bu iki özelliğinin yanı sıra çay önemli bir antioksidan kaynağı aynı zamanda. Flovonoids olarak adlandırılan bu anti-oksidanlar meyve ve sebzelerde de bulunuyor. Ayrıca bu antioksidanların anti bakteriyel özellikleri bulunduğu için dişlerin asitlere karşı daha dayanıklı olmasını sağlıyor.

Kalp sağlığı ile düzenli olarak çay tüketimi arasında ilişki olduğu son yıllarda üzerinde durulan diğer bir bulgudur. Öte yandan çay da doğal olarak bulunan bir aminoasit olan Theanine’in, insan zihninde konsantrasyonu ve fokuslanmayı arttırmaya yardımcı olduğuna yönelik bilimsel araştırmalar da vardır.

LİPTON AİLESİ

Çay severlerin keyfine keyif kattığımız; günün her anına ve her damak zevkine uygun 80’den fazla ürün sunan geniş ürün portföyümüz ise şu şekilde dört kategoriden oluşuyor: siyah çaylar, yeşil çaylar, bitki ve meyve çayları, piramit poşet çaylar, form çaylar. 

Form çayları, vücut ağırlığı kaybı üzerinde etkisi olduğuna inanılan çeşitli bitkilerin karışımından oluşturulur. 
Bu etkilerin laksatif, idrar arttırıcı, antispazmodik etkiler olduğuna inanılmaktadır. 
Aktarlarda satılan bitkiler, kalite ve hijyen açısından uygun olmamaları ve bilinçsizce kullanımı sağlık açısından tehlike yaratabilir. 

Geçelim yaz ayları için hem serinletici hemde sağlıklı tariflerimize...

TROPİK YAZ ESİNTİSİ


Malzemeler:
5 adet Lipton Form Plus Açaili bardak poşet çay
Birkaç tane tropik meyve (mango, kivi, ananas vb.)
½ portakalın suyu
2,5 su bardağı sıcak su (500 ml)
Birkaç parça buz
5 top Carte d’Or Classic Kaymaklı Dondurma 

Hazırlanışı:
      5 adet Lipton Form Plus Açaili bardak poşetini, 2,5 bardak sıcak suda 4 dakika demleyin. Poşetleri çıkararak soğuyana kadar bekletin. Tropik meyvelerinizi küçük küçük kesip, blendara koyun.  Form Plus Açaili çay oda sıcaklığına geldiğinde içerisine portakal suyunu ve tropik meyve posasını ve kaymaklı dondurmayı ekleyin. 3 dakika çırpın. Buz ilavesi ile karıştırın. Buzlukta soğuttuğunuz bardaklara paylaştırın, beklemeden servis yapın.
1-2 gün içerisinde tüketmenizi öneriyoruz
.
ZENCEFİL LİMON TUTKUSU


Malzemeler:
5 adet Lipton Form Plus Limonlu bardak poşeti
2,5 su bardağı sıcak su (500 ml)
1 tutam zencefil (0,5 g)
4 top Carte d’Or Kaymaklı Dondurma
4 parça buz 

Hazırlanışı:

Önce 5 adet Lipton Form Plus Limonlu bardak poşetini, 2,5 bardak sıcak suda 4 dakika demleyin. Poşetleri çıkararak soğuyana kadar bekletin. Form Plus Limonlu çay oda sıcaklığına geldiğinde içerisine zencefil,  kaymaklı dondurma ve buzu ilave ederek 3 dakika mikserde çırpın. Buzdolabında 1-2 saat bekletin. 

Zencefilli Limon tutkusu hazır servise hazır. Afiyet olsun!


KİRAZ GÜZELİ



Malzemeler:
4 adet Lipton Form Plus Kiraz Saplı bardak poşeti
5 su bardağı sıcak su (1lt)
240 gram elma dilimi
5 gram frambuaz
30 gram şeker
Yarım limonun suyu

Hazırlanışı:

4 adet Lipton Form Plus Kiraz Saplı bardak poşetini 1lt suda 5 dakika demleyin. 5 gram frambuaz, 240 gram elma dilimi, 30 gram şekeri blender’da çekin. Süzdükten sonra demlenmiş olan çayınızı ilave edin. 5 dakika beklettikten sonra buzlu bardakta servis yapın.
Afiyet olsun!







56 yorum:

  1. İşte yaz için hepsi ideal, harika bir yazı olmuş.Bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok lezizler hem sağlık hem lezzet ikisi bir arada:)))
      teşekkürler...

      Sil
  2. Nefis görünüyorlar, yazın için harika serinleticiler, mutlaka deneyceğim, paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görüntü kadar lezzette mevcut gerçekten:)
      ben teşekkür ederim yorum yapmaya layık gördüğün için:))

      Sil
  3. Evet bence de yaz için ideal tavsiyeler,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ideal ki ne ideal canım :)))
      sevgiler:)

      Sil
  4. sabah sabah fotoğrafları görünce canım çekti:)yazın bol bol tüketmek lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günün her saati canın çeksin yap yap iç canım ohhhh afiyet olsun:))

      Sil
  5. Resimler iştahımı kabarttı:)) kiraz delisi olarak, kirazlı olan tarifi denemek istiyorum. öptüm canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kiraz güzeli seniii:))
      dene tabi tatlım şimdiden afiyet olsun:)
      öpüyorum sevgilerimle..

      Sil
  6. canım benim bilgi dolu bir paylaşım yapmışsın...
    seni tebrik ediyorum...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım benim çayın kültürümüzde önemli bir yeri var dimi:)
      öpüyorum sevgilerimle...

      Sil
  7. İşin içine dondurma da girince , denemeden olmaz .
    Özellikle zencefilliyi deneyeceğim .
    Teşekkürler canım , mutlu akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap yap canım değişik güzel tatlar :)
      ben teşekkür ederim canımmm
      sevgiler:)))iyi akşamlar...

      Sil
  8. Kiraz güzeli tam bana göre sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi sende kiraz güzellerndensn ki o zaman:)
      sevgiler canım..

      Sil
  9. Bunlar nasıl güzel tarifler, nasıl lezzetli görünüyorlar anlatamam.. kesinlikle denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım yaz için gerçekten çok idealler :)
      afiyet olsun şimdiden:)

      Sil
  10. Valla ben yaz-kış çok sıvı tüketirim :) ama yazın içeceklerim, su dışında, çok kısıtlı oluyordu. Şimdi bu tarifleri görünce, nasıl denememki canım ya:) mutlaka yapıcam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bende canım:) sağlıklı içecek olsun takıntısı var çok tatlı olmasın falan vs.
      ama bu tarifler hepsinin çözümünü veriyor inan :)afiyet bal şeker olsun canım:)

      Sil
  11. ANTALYA ISINDI SERİN SRİN NE GÜZEL OLDU CANIM.
    ELLERİNE SAĞLIK
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohhhh ısınsın valla tadını çıkar:)
      hiç korkmana gerek yok imdadına yetiştim canım:))

      Sil
  12. son yazımı okusan yaaaa.
    geliciiim yinee.
    :)

    YanıtlaSil
  13. geçen gün de sölemiştin.
    bu aileyi deniycem teker teker.
    kiraz ve tropikten başlarım tebisi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aile aile güzel aile:)
      denemelisin derim güzel seçimler:)

      Sil
  14. Demekki deepin bahsettiği sensin. ben de ben işte. tariflerini alırım yaparım yerim yediririm emme tabikide kopyalamam senin yaptıklarını bunu ben yaptım diye ok mu? yoksa yok mu?.. Banada gel PASTA KÖŞESİNDEKİ GÜZEL...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkalarını da kapsıyordur muhakkakta benim gündemimde vardı şu aralar :)))
      Tabiki al canım benim yap yap yedir ohhhhh :)
      ne güzel anlamışsın sen benim ne demek istediğimi:)
      ohooo geldim bile ama tüm yazılarını okumaya da gelicimm,çok hoşsun sen ya:))

      Sil
  15. discount bikes london
    Excellent Working Dear Friend Nice Information Share all over the world i am really impress your work Stay Blessings On your Work...God Bless You.
    cheap bikes

    YanıtlaSil
  16. hoş bir mimin var bende.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldim geldim aldım ve bloğunu işgal ettim bile:)

      Sil
  17. Çok leziz görünüyor hepsi :)

    YanıtlaSil
  18. Görüntüler harika. Sıcakta ne de iyi gider bu güzeller :) SEvgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde ne iyi canım :)
      sevgilerimle:)

      Sil
    2. harika bir paylaşım olmuş kuzicim yaz için güzel öneriler

      Sil
    3. teşekkürler tatlısı:)
      serinlemenin sağlıklı yöntemleri:)

      Sil
  19. tam aradığım tariflerdi,tesekkurler =)
    banada beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ricaa efenim ne demek:)
      gelirim ki tabi ki :)

      Sil
  20. tam benlik tarifler,yazın sıcakta sürekli içecek değişik bir şeyler arıyorum,dondurmalılar favorim,teşekkürler.
    İyi hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel canım o zaman sevindim:)ben teşekkür ederim:)
      mutlu mutlu hafta sonları :)

      Sil
  21. sıcak yaz günleri için serin içecekler...
    süper:)

    YanıtlaSil
  22. Çayla ilgili bu kadar çok şey öğreneceğim aklıma gelmezdi :) Son zamanlarda okuduğum en faydalı yazı oldu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lipton lansmanına kadar bende aynı fikirdeydim canım :)
      sevgilerrr...

      Sil
  23. ne güzel bilgiler vermiş. Çayı çok seven bir millet olarak faydalı olduğunu duymak beni mutlu etti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi çayı severiz milletçe :))hepimiz mutlu mutlu içelim çaylarımızı o zaman:)
      sevgiler canım :))

      Sil
  24. Merhaba..Harika bir paylaşım olmuş..Çay delisi olarak inanki ben bu kadar tarif bilmiyorum,çok güzel çaylar öğrendim sayende..Favorim kirazlı ,hemen denenecek..Bu arad çok hoş bir bloğun var..Seni izliyorum..banada beklerimm..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lipton olmasa bende öğrenemeyecektim canım,hoşgeldin,hep hoşgel beklerim :))
      bende gelirim seve seve :)mutlu hafta sonları:)

      Sil
  25. Öncelikle lipton ve soğuk çaylarla ilgili bilgiler için teşekkürler canım:)
    Harika görselliklerle,süper sunumlarla,harika içecekler:)
    Görüntüler direk tatili çağrıştırıyor:)
    Güneşin altında buz gibi soğuk içecekler içiyormuşum gibi hissettim:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel canım harika bir yorum yapmışsın :))
      en kısa zamanda böyle keyifli bir tatil geçirmen dileği ile :)
      sevgiler..

      Sil
  26. Muhteşem içecekler öğrendim ve denenecekler listesine aldım.
    Yazıların, bilgilerin harika !!!
    Seni izliyorum. Ziyarete bekliyorum.
    Adana'dan sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz adına:)
      bende İstanbul'dan sevgilerimi gönderiyorum ve Adana'ya ziyarete geleceğim memnuniyetle ;)

      Sil
  27. hepsi birbirinden güzel.nedense hiç bitki çaylarının soğuk içilebileceğini düşünmemiştim :)
    şu ara faranjitim yine zirve yaptığından sıcak olanlarına talim yapar olsam da iyileşir iyileşmez kesinlikle unlarını ve kendi uydurmasyon tariflerimi deneyeceğim :)
    teşekkürler..
    bu arada hoş geldiniz ve kesinlik ve hoş buldum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yalan söylim bende düşünmemiştin inanın:)
      çok geçmiş olsun kıyamam:(
      hadi bakalım bekliyorum denemeleri o zaman:)
      bende kesinlikle hoşbulmuştum ki:)

      Sil
  28. Bloglar Listesi üyesi olduğunuz için, Blog Rehber tanıtım sayfanızı hazırladık.
    Lütfen bir göz atarak; a) değişiklik isteklerinizi b) bulunduğu kategorisi yanlış ise c) olması gereken başka kategoriler var ise c) mevcut kategoriler uymuyor ise önerdiğiniz kategori adını bildirmeniz halinde talepleriniz yerine getirilecektir.

    Ayrıca:

    Bloglar Listesinde yer alan isimlerin bazıları, Blog Star Seçmelerinde önerilen blogların isimleri olduğundan ve listeye otomatik alındıklarından dolayı, şu soruyu da sormak gereği duyuyoruz:
    Listeden ve/ya tanıtım sayfalarından kaldırılma talebiniz var ise onu da bildirin lütfen.

    Tanıtım sayfanıza girmek için:
    link: http://blogmuhtar.tk/ veya http://mahallemizinsakinleri.blogspot.com/
    burada KİŞİSEL BLOGLAR bloglar sekmesinie girdiğinizde YEMEK BLOGLARI sekmesine geçerseniz listede blog adınız bulacaksınız.
    Onaylarınızdan sonra, bu tanıtım sayfaları, ulaşım kolaylığı için, Bloglar listesine bağlanacaktır.

    Bu noktadan sonra kategorileri tekrar değiştirmek zor olacağından özellikle kategorileriniz konusunda bize bilgi vermenizi rica ederiz. Tekrarlıyorum: Eğer mevcut kategorilerden başka bir kategori olması gerekiryorsa bunu da bildirin yeni bir kategori açalım.
    Sayfa içeriğini, arzu ettiğiniz her zaman güncelleyebilir ve değiştirebilirsiniz..

    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil