2 Ekim 2012 Salı

KARAMELLİ ETİMEK TATLISI


Hepimizin bildiği etimek tatlısı aslında tarifini daha önce burada paylaşmıştım.Tek farkı şekerini karamel haline getirmek,ben tarife ufak bir dokunuş yaparak şerbetini sütten hazırladım birde krem şanti kullanmadım.
Karamel tadını sevenler için çok leziz ve pratik bir tatlı  ben bayıldım kendisine :)

MALZEMELER

  • 12 adet tuzsuz etimek (1 paket)
ŞERBET İÇİN:
  • 2 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
MUHALLEBİ İÇİN:
  • 1 lt süt
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 6 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı tereyağ veya margarin


YAPILIŞI

1.Şerbeti için şekerimizi bir kaba alıp eriyene kadar sürekli karıştıralım.Şeker eriyip karamel rengini aldıktan sonra sütümüzü muhtemelen olacak sıçramalara karşı dikkatli bir şekilde ilave edelim.Şeker tekrar katı bir hal alıcaktır telaşlanmayın karıştırmaya devam edin, şeker eridikten sonra ocağın altını kapatıp 5 dk kadar dinnlenmeye bırakalım.
2.Bu arada etimekleri dikdörtgen borcama(tam sığıyor) dizelim.
3.Üzerine dinlendirdiğimiz şerbeti dökelim.
4.Sıra muhallebiye geldi vanilya ve tereyağ hariç tüm malzemeleri bir kaba koyup orta ateşte kaynayana kadar karıştıralım kaynamaya başlayınca vanilya ve tereyağını ekleyip,tereyağ eridikten sonra ocağı kapatalım.
5.Muhallebiyi de 5 dk dinlendirdiktan sonra etimeklerin üzerine döküp düzleyelim.
6.Soğuduktan sonra buzdolabında birkaç saat bekletelim.(1 gece bekletiyorum ben)
7.Üzerini süsleyip servis yapabilirsiniz.

AFİYET OLSUN...
MUTLU HAFTALAR :)

61 yorum:

  1. hayirli sabahlar canim
    denenmeli ellerine saglik
    sifa olsun size... muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı akşamlar ablacım :)
      teşekkür ederim ablacım senin o güzel tariflerin kadar yaratıcı değil tabi ama çok leziz oluyor :)sevgilerimle :)

      Sil
  2. karamelli etimeği bende severim seninle ne kadar uyuşuyoz canım.
    güzel gözlüm ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ablacım çünkü ben seni çok seviyorum ki hem yaptıklarını hem yüreğini :)
      teşekkür ederim ablam :)

      Sil
  3. gerçekten bayılırım etimek tatlısına
    ama bu haliylede enfess görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende karamellisine bayılıyorum artık canım :)
      çok teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  4. çok sevdiğim bi lezzet ellerine sğlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevdiğimiz bir lezzet diyelim o zaman :)
      teşekkürler canım...

      Sil
  5. ELİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR GERÇİ SENİN YAPTIĞIN HERŞEY GÜZEL DE :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yaptıkların yanında lafı bile olmaz ki ama :)
      teşekkür ediyorum canım :)

      Sil
  6. Sen kendin zaten etimek tatlısısın kiii..Ben seni yerim.Eli lezzetli yüzü gülen, gözü gülen küçüğüm..Öptüm seni kocamannnn.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah ablacım ya bölee kocamannn bir gülümseme ve şımarma ifadesi yerleştirdin suratıma, bak ben karışmam sonra :)
      ablaların en tatlısı bende öptüm sarıldım kucak dolusu :)

      Sil
  7. Canım ellerine sağlık,bende çok sık yapıyorum bu muhteşem lezzeti...En üzerine şanti yerine kaymak koyuyorum..denemeni tavsiye ederim..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annemin favori tatlısı ne zaman tatlı sözü geçse etimek tatlısı yap der :)
      kaymak ımmm süper fikir :)teşekkür ederim,en kısa zamanda denenecektir ben ikide bir etimek tatlısı yaptığıma göre :)sevgiler...

      Sil
  8. Canım bayılırım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayılırm ki teşekkürler canım :)
      sevgilerimle.

      Sil
  9. Güzel gözlüm,özlemişim sayfana girmeyi..
    Gelmişkende o tatlı dilimini alıp kaçıyorum..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaw asıl özlenen sensin sen, ne sesin çıktı ne soluğun,neyse ufak bir sitem ama özledim napim :(
      neyseki gelmişsin uçarak geliyorum :))
      afiyet bal şeker olsun güzelliğim...
      teşekkür ederim.

      Sil
  10. Ben bu tatlıyı hiç denemedim. ama bir gün muhakkak benim de mutfağımda bu tatlı pişecek.
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. prenses sevebilir canım bence muhakkak yapmalısın :)
      teşekkürler :)

      Sil
  11. heeey pek severim etimek tatlısını.
    eh karamel zaten sevilir.
    bu tatlı denenir.
    not aldııım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heey bölede kayifeli yorum yapılır :))
      afiyet olsun,ekmekleri ıslatıcan muhallebiyi dökücen işlem tamam :)

      Sil
    2. tımım annaştık.
      :)

      Sil
  12. nefis görünüyor arkadaşım , bende çok severim ellerine emeklerine sağlık.

    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım benim
      sevgilerimle :)

      Sil
  13. Canım nefiss olmuş ne zamandır da yapmamıştım. Çok severim bu tatlıyı:))) Hele de karamellisini :))) Ellerine sağlık:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilindik tatları unutuyor insan yeni tatlar denemekten sanırım heleki blog dünyasının içindeysen :) yaşasın karamel aşkı :)
      teşekkürler sevgilerimle ...

      Sil
  14. canım kardeşim ben geldim.
    Şimdi yorumu okuyunca ben sayfayı yeniden resimleri koydum o yazıyı ilk açınca benim hayalim o olunca Ayşegülle öyle yazdık kaldı oraya ekleme yapmalıyım teşekkürler canım.
    tatlımı 2. kez aldım offf dedim karemeli çok severim.
    saygılarımı koydum güzel gözlüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok öle demedim eksik hiçbişi yok :)
      daha önce okumama rağmen bir güç okuttu tekrar ve yüzümde gülümseme ile aminn dedim :) güzel bişi oldu ondan dedim ablacım :)belkide kısa zamanda güzel gelişmeler olur ay ne bilim işte,eksiklikten yazmadım tatlı bir durum oldu ondan şeyettim :)afiyetler olsun ablacım ve :) Ayşegül'e (:

      Sil
  15. Gerçekten eskiden çok yapılan ama dediğiniz gibi unutulan bir tatkı. Karamelin de çok yakıştığını tahmin ediyorum. Blogların faydası işte. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle İlhan bey envai çeşit tarif bulmak mümkün bloglarda hoş aramasan bile karşına çıkıyor zaten :) ama çok keyifli yeni lezzetler görmek denemek :)
      teşekkür ederim...

      Sil
  16. Bu tatliyi kimde yediysem cok beyendim ama birturlu kendim denemedim..Super gozukuyor not aldim, mutlaka denemek istiyorum ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda denemek nasip olur inşallah diyelim o zaman :)
      karamelli karamelli leziz oluyor.
      teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Valllaaaaa süpperrrr bir fikirmiş süt ve karamel, ellerine sağlık canım...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha süper ikili canım sormaaaa :))
      teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  18. Güzel gözlüm ben senin gibi dost arkadaşlarımı buldum çok mutluyum.
    İnşallah duaların kabul olur bellimi olur kiminkinin kabul olacağı.
    En kısa zamanda Rabbim hayırlısını nasip ettsin.
    5 senedir aşçılığı hayalimi gerçekleşmesi için okudum çok şükür şimdi bitti
    benim eksiklerimi tabiki söyle yeni eklemede yaptım bak bakalım daha iyi oldu sanki.
    sayfana saygılarımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  19. bi koşuda hemen geliyorum :)
    aminnnnnnn diyorum emeklerinin karşılığını en kısa zamanda alırsın inşallah blog dünyasının lezzeti,kalbi güzeli :)

    YanıtlaSil
  20. Güzel gözlüm sen ne narinsin :)))
    Birbirimizi görmüyoruz sadece bloglardan tanıyoruz.
    ne hata varki canım :)
    ben küçüklükten beri herkesin ablasıyım.
    buda güzel bir şey.
    Sizleri tanımak kucaklaşmak ne güzel.
    Oh sefamız olsun mutluluğumuz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama o narinlik sana ait çok incesin çokkk :)
      canımsın canımmm ...
      senide senide ne iyisin yaa sen seviyorum senii :)
      ohhh aminn :)

      Sil
  21. karameli kim sevmez kiii?:)ellerine sağlık tatlım harika görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bennnn dermişim demem tabikinee şaka şaka :)
      teşekür ederim tatlım benim...

      Sil
  22. Mmm süper olmus, ellerine saglik canim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mmm kimler gelmiş hoşgeldin canım :)
      teşekkürler sevgiler..

      Sil
  23. hey pastacım ;tüm bu tatlar çok güzel,iştah açıcı ama ben YENİ tatlar,teni tarifler bekliyorum desem ;))
    etimek tatlısı severim ama hiç yapmamışımdır...böyle de ters bir durum söz konusu...neyse senin iştah açıcı lezzetlerin sayesin de anlaşılan sık sık mutfağa gireceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bende kendimden bekliyorum ama ne hikmetse olmuyor :))
      aa birgün birlikte mutfağa atalım kendimizi ortak çalışma iki blogta faydalanır haha süper olur :) ne ka çözüm yaratabilen biriyim bak :)

      Sil
  24. karamel tadının girdiği her yer mükemmel benim içinde.
    nede güzel olmuşş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy evet kesinlikle ölee karamel yazayaza bile canım çekti inan :)
      teşekkür ederim :)

      Sil
  25. Ah ben de bayılırım kendisine :)) Çok benzerini yapıyorum ama aynı verdiğin tarifi deneyeceğim canım benim. Ellerine sağlık. Bir gün birlikte yeriz inşallah :)) Çok öpüyorum seni güzellik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah Ahum gelmiş hoşgelmiş :)
      ay inşallah ne harika olur canım bitanem benim :)öpüyorum komacan(akşam arkadaşımın oğlu öyle diyince çok hoşuma gitti kullanıp duruyorum) :)
      özledim ki sölemeden geçemicimmm :))

      Sil
  26. Nefis bir görüntü, lezzetli olduğu belli... Ellerinize sağlık... bu arada bloğuma HOŞGELDİNİZ... ben de takipcinizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER :)
      hoşbulduk aslında biz birbirimizin eski takipçisiyizde bişi oldu anlayamadım yeniden takibe aldım bende :)
      sevgiler :)

      Sil
  27. daha söylemiştim diye hatırlıyorum ama tekrar söyleyeceğim, senin gibi bir komşun olsun istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bende istiyorum amma nolcek şimdi :)
      olsun blog komuşuluyla idare ederiz artık bizde komşu komşum :)))

      Sil
  28. Mutlaka deniyecem valla
    Blogunda çok güzelmiş hemen izlemeye aldım.
    Senide benimkine beklerim
    komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene valla :)
      gelirim muhakkak memnun oldum çokçana :)
      sevgiler...

      Sil
  29. çok sevdiğim bir tatlıdır.karamele bayuılıyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi sevmeyen yok sanırım teşekkür ederim çokkkkk :)

      Sil
  30. oyyy.. nefis görünüyor.. sadece bir defa yapmayı denedim etimek tatlısını fena olmadı, ama karameli ben de çok severim bir de böyle denemeli bakalım.. mmm.. eline sağlık canım... (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim tatlı cadım :)
      dene bakalım umarım seversinnnnnn...
      kocaman sevgiler :)

      Sil
  31. çok güzel bir tatlı bende çok severim :)

    YanıtlaSil