12 Ekim 2012 Cuma

PATATESLİ BÖREK


Hepimizin bildiği klasik patatesli börek tarifi fakat uygulama şekli ile inanın lezzetine lezzet katılıyor...
Benim böreklerim biraz tombiş börek çünkü benim için böreğin iç malzemesi bol olanı makbul :)
Peynirli börek gibi iç malzemesi az (hoş ben peyniri bol koyuyorum da zaten) yufkası ağırlıkta olan börekleri sevemedim gitti(su böreği hariç), tercih meselesi elbette sevenlere saygılar :)
Uzun lafın kısası geçelim; yiyenlerin milföy yufkası mı bu diye sorduğu, kat kat çıtır çıtır misler gibi tarifimize..
Azkalsın unutuyordum böreklerde köri denediniz mi bilmiyorum ama ben  patatesli böreğe köri ilave ediyorum ve ilk soru böreğe ekstra lezzet katan bişey var oluyor...Denemenizi tavsiye ederim.

MALZEMELER
  • 5 yaprak hazır yufka                                    
  • 1 su bardağı süt veya su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 5-6 adet patates
  • 1 adet kuru soğan
  • Üzeri için 1adet yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Birkaç tutam köri(sevdiğiniz kadar)

YAPILIŞI
  • Patateslerimizi haşlayıp çatal yardımı ile eziyoruz veya rendeliyoruz.
  • Soğanımızı ince ince doğradıktan sonra kavuruyoruz,ocaktan indirmeye yakın salçamızı ilave edip biraz birlikte kavurduktan sonra ocaktan alıp soğmasını bekliyoruz.
  • Patateslerimize soğan karışımını ilave edip harmanlıyoruz.
  • Süt ve sıvı yağı bir kapta karıştırıyoruz.
  • Bir adet yufkamızın tamamını isterseniz fırça yardımı isterseniz avuç içlerimiz ile ıslatıyoruz.
  • Islatmış olduğumuz yufkanın karşılıklı iki ucu birbirine gelecek şekilde katlıyoruz.Katlamış olduğumuz taraftaki yufkanın yüzeyi kuru kalacağından tekrar kuru tarafları ıslatıyoruz.Diğer iki ucu birbirine değecek şekilde tekrar katlayıp kare şeklini elde ediyoruz.Kuru kalan bölgeler yine ıslatılmalı.
  •  Kare şeklimizin ucuna boydan boya iç harcımızı koyup sarmaya başlayıp,rulo şeklini elde ediyoruz.
  • Oluşturduğumuz ruloyu 4 veya 5 eşit parçaya bölüp yağlamış olduğumuz fırın tepsimize diziyoruz.Yufkalarımız bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz.
  • Böreklerinizin üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra,dilerseniz susam veya çörekotu ekleyip 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirebilirsiniz.


AFİYET OLSUN...

40 yorum:

  1. bende patatesi ezip baharatlandırmakla kalmam soğan kavurup salça eklerim iç malzesi o zaman çok güzel oluyor ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende lezzeti arttırdığını düşünüyorum canım çok teşekkür ederim :)
      oh afiyet bal şeker olsun hepimize ..

      Sil
  2. nevininyemekleri12 Ekim 2012 13:12

    budur işte. Öğlen vakti yapılırmı bu şimdi:) Hayırlı cumalar. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapılır yapılır çaylar sizden börekler benden olsun :)
      sanada hayırlı cumalar bolca sevgiler :)

      Sil
  3. güzel olmus fistigim
    ellerin dert görmeye .yapimi cok bereketli olmus
    hayirli cumalar dualara talibim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım senin bloğundan yorumlara dönünce börek sönük kaldı ama napalım yapçak bişi yok :)teşekkür ediyorum,hayırlı cumalar,bende senin güzel yüreğindeki dualara talibim:)

      Sil
  4. Canım süpersin nefis olmuş börek:)
    Ellerine ve emeğine sağlık...
    Sevgiler,
    fatoscatadlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o senin süperliğin canım benim :)
      çok teşekür ederim,sevgilerimle :)

      Sil
  5. Görüntü de nefis, tarif de:) deneyeceğim, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim umarım beğenirsiniz :)
      sevgiler...

      Sil
  6. Hayırlı cumalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizede hayırlı cumalar Fuat bey teşekkürler,
      saygılar...

      Sil
  7. ellerine sağlık canım :) sahiden milföy gibi tel tel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekürler canım lezzetide benziyor gerçekten tel tel oluyor :)

      Sil
  8. bizim evde en çok sevilen börektir...
    ellerine sağlık canım.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım birçok evde durum öyle canım :)
      teşekkür ederim mutlu hafta sonları :)

      Sil
  9. Bayılırım patatesli böreğe. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayılırım canım bol malzemeli ohhhh :)
      teşekkürler sevgiler ...

      Sil
  10. ellerine sağlık fıstık lezetlerini yakından bildiğim için her zamanki gibi nefis duruyor öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim kuzum senin lezzetlerinide paylaşsan ya arada ne dersin :)
      öpüyorum komacannn :)

      Sil
    2. Fena fikir değil aslında ama malumunuz bu aralar hiç bir şey yapamıyorum :)

      Sil
    3. peki efenim biz bekleriz ziyanı yok :)

      Sil
  11. alışılmışın dışında,nasıl güzel bir patatesli börekti..tadı damağımız da kaldı desem...tekrar ellerine sağlık canım...
    kesinlikle denenmeli,kesinlikle deniyeceğim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim canım o tad damağınızda kalmaz ben devamını getiririm o zaman ki :)
      afiyet olsun bal şeker olsun :) ama senin denemelerinide ben tatmak isterimki :)))

      Sil
  12. Ablasının güzeli, gülen gözlüsü nelerde yapmış nelerde pişirmiş. Ellerine sağlık canımın içi. Sen pişirirsinde ben sevmezmiyim.. Bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablaların birtanesi pratik ve leziz bir börek yanındada senin güzel yorumun olunca ohh daha ne olsun :)öperimmm seniiii :)

      Sil
  13. canım çekti, ellerine sağlık canım;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahvaltı yapmadım henüz benimde canım çekti tatlım şimdi :))teşekkür ederim.

      Sil
  14. Ben köriye bayılırım hatta pilavım piştikten sonra üstüne köri ekerim bazen ama börekte hiç denemedim mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende pilav,çorba,et yemekleri birçok yerde kullanırım çok seviyorum canım,patatesli börekte mutlaka dene o zaman eminim seveceksin :)

      Sil
  15. Ellerine saglik kiymali Vede peynirli denemeyi istiyorum bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler her hali inanılmaz lezzetli oluyor :) afiyet olsun.

      Sil
  16. süper görünüolar ... köri hiç aklıma gelmemişti .. kimbilir nasıl leziiz oluyodur .. ama merak ettim başka baharat var mı* karabiber vs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekür ederim canım başka baharat yok köri verilmesi gereken lezzettende fazlasını veriyor,başka baharata ihtiyaç kalmıyor :)

      Sil
  17. Kesinlikle içi bol olanı makbul :)) Ellerine sağlık canım benim. Bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahum benim fikir yoldaşım hihi :)afiyet olsun canım benim ne demek :)

      Sil
  18. Aynennn yufkası fazla olan börekleri bende sevmiyorum.Bl içli olucak börek dediğin..:))
    Çıtır çıtır görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh misler gibi dimi canım afiyet bal şeker olsun hepimize :)
      teşekkür ederim güzellikim :)

      Sil
  19. güzel sunum olmuş emeğinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hilal hanım

      çok teşekürler benden de kocaman sevgiler :)

      Sil