14 Ocak 2013 Pazartesi

HAVUÇLU KEK


Ceviz, tarçın ve  havuç üçlüsünün mükemmel  uyumu işte bu kekte buluşuyor desem  çok mu iddalı olurum,  ama olsun bu kek bu iddayı hak ediyor ...denediğiniz zaman haklı olduğumu anlayacaksınız  :)

Birçok arkadaşım ilk ısırıktan sonra tarifff diyor hemen...Bende başlıyorum; işte 4 yumurta 2 su bardağı şeker diye...ama hemen sözüm kesilip, hayır ya bu tarifle böyle olmuyor,bizim yaptıklarımız hamursu  bişey oluyor diyorlar :)) Fakattt tariflerimizi karşılaştırdığımız da anlıyoruz ki onların tarifinde süt ya da yoğurt var ama bu tarifte yok :)) Havuçların katmış olduğu nem sayesinde ağızda dağılan yumuşacık ve mis gibi tarçın kokusu eşliğinde ,kıtır kıtır ceviz parçacıklı kekimizin tarifine geçiyorum artık...Ay reklam cümlesi gibi oldu ama idare ediverin artıkkkk gelsin reklamlarrr :)))


MALZEMELER

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 3 su bardağı un
  • kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tepeleme tarçın (ağız tadınıza göre de dengeleyebilirsiniz)

YAPILIŞI

  1. Fırın tepsinizi veya kalıbınızı margarin ile yağladıktan sonra ocağın üstünde bikaç dakika margarin eriyene kadar ısıtıyoruz.Eriyen margarinin tekrar donması için soğuk bir yerde kabımızı bekletelim.Bunu kekin daha rahat çıkması için yapıyoruz dilerseniz yapmayabilirsiniz.
  2. Bir su bardağı cevizi iri kalacak şekilde robottan geçirdikten sonra teflon tava da sürekli karıştırarak birkaç dakika kavuruyoruz.Aromasının belirginleşmesi için dilerseniz bunu da yapmayabilirsiniz.
  3. Yumurtaları ve şekeri cam bir karıştırma kabında önce düşük devirde sonra yükselterek rengi çok açık sarı olana kadar karıştırıyoruz.
  4. Sıvı yağ ve tarçını  ilave edip tekrar karıştırıyoruz.
  5. Mikser ile karıştırma işlemimiz burada sona erdi havuç ve cevizi ilave edip herhangi bir kaşık ile karıştırıyoruz.
  6. Elenmiş unumuzu ve kabartma tozumuzu ilave edip tekrar karıştırdıktan sonra fırın kabımıza döküp 175 derecede kızarana kadar fırının kapağını hiç açmadan pişiriyoruz.Dilerseniz üzeri kızarıp kabardıktan sonra fırının ısısını 150 dereceye düşürüp pişirmeye devam edebilirsiniz. Kekimize kürdanı  batırdığımızda hamur yapışmıyorsa kekimiz pişmiş demektir.
AFİYET OLSUN :)  HAYAT ENERJİNİZİN YÜKSEK OLDUĞU BİR HAFTA OLSUN :)

70 yorum:

  1. Ablasının güzeli profil resmini tekrar eskisi gibi yapmış ablasını dinlemiş gülen gözlerini benden esirgememiş, yerim ben senin havuçlu kekini dünyalar güzelii. Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vuslat
      kekimin yorum birincisi gönüllerin birincisi :))))ablacım ya bişi yapmadım aslında resim ile ilgili ama anlamadım ki niye sende öyle göründü Allah Allah :) dinlerim elbette seni kafamı kırar seni kırmammmm :) ama değiştir demek istiyon yane sen şimdi dimi :))püf bilemedim ki... afiyett olsun ablacım öpüyorum seni...

      Sil
  2. Ahh ellerine saglik Pasta Kosesi,bu kek harika ben bir ara cok sık yapiyordum gercekten harika oluyor.Hatta bu hafta yeniden yapmayi dusundum :) Bendeki tarifle bir karsilastirayim acaba benimkinde yogurt var miydi?Ben tarifleri aklimda tutamam da :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çilekli mektubum
      bende kışın sık yapanlardanım yapmasamda hazırını tüketenlerden severim çokkk :))
      bende tutamam ki canım biri bişi sorunca açınız 'pasta köşesi' diyorum :))) sevgilerimle...

      Sil
  3. Canım havuçlu keke bayılırım hele bide tarçın varsa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice mutfakta
      evettt aynen canım mis gibi tarçın kokusu ımmm :)

      Sil
  4. kış mevsimine en çok yakışan kekdir sanırım havuçlu ke,eline sağık tatlım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne eli gibi
      evet tatlım pişirme esnasında yükselen mis gibi kokusu birde yanına kahve hıh olay tamamdır :) teşekkür ederim canımcım.

      Sil
  5. oley kek var...
    sana geliyorum canım...
    süper görünüyor...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gurme şirine
      oleyyy hemide havuçlu tarçınlı cevizli yaaaa :)
      gel canım benim gel oh ne harika :)
      teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Canim sen yaparsinda guzel olmazmi. Ellerine saglik. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nevininyemekleri
      canım benim sen bakarsında güzel bakmaz mısın hiççççç :)
      teşekür ederim sevgilerimle.

      Sil
  7. vuslatïma katïlïyorum.
    kuzum elllerine saglïk nefis mmmmmmmm mis canïm.sefamïz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kase lezzet
      lezzetimmm gelmiş hoşgelmiş ne de güzel gelmiş :)
      olsun ablam hepimiz hep birlikte oh ne ala :)

      Sil
  8. Görüntü mükemmel,tadindan zaten hic süphem yok.Emegine saglik canim.Öpüyorum cok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasta sarayım
      ablam benim canım benim çok teşekkür ederim senin böyle düşünmem ne tatlı mutlu oldum bak:)

      Sil
  9. een sevdiğim kek,havuçlu kek.eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap
      aa benimde öle ki birde brownie :)
      çok teşekür ederim...

      Sil
  10. Havuçlu kek nefiiis, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. feray kaygısız
      hımm nefis ki ne nefiss :)çok teşekür ederim.

      Sil
  11. kitap keyfime ve kahveme eşlik eden bu güzel lezzet için teşekkürler güzellik...
    işten eve gelir gelmez denedim ; ve sonuç seninki kadar olmasa da harikaydı...küçücük ama önemli tüyo nasıl işe yaradı anlatamam...yani neymişşşş,süt eklemek yokmuş ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahriye-krm
      haha aynı keyif bende de mevcuttu :)
      hadi hadi ben biliyorum senin elinin lezzetini eminim şahane olmuştur :)
      kesinlikleeee hemde yokkk anlaştık peki:)

      Sil
  12. Canım Pasta Köşem tarçın ve ceviz varsa bir tarifin içinde bayılıyorum ben. Bu iki tadın birleşimini çok seviyorum.
    Ellerine sağlık, bu arada sunumunada bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı
      tam kış lezzeti aslım bende bayılıyorum.havuç ilk etapta tatlı birşeyde itici gelebiliyor fakat netice süper :) her tatlısında da durum böyle yalnız bisküvili topları falan varya cezeryede diyorlar hindistan cevizli onlarda çok leziz oluyor...teşekkür ederim güzellik :)

      Sil
  13. Vitaminli, sağlıklı kek... Ellerine sağlık...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlıdan tuzluya
      vitamin deposu gerçekten birde organik un ile yapıyorum bazen ımmm süper:)
      teşekür ederim ...:))

      Sil
  14. Ay ben bayılırım havuçlu keke nefis göörünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bu harika
      o zaman bak bu harika kek diyelim :)))))
      teşekkür ederim çok :)

      Sil
  15. Her türlüsünü severek yiyoruz şu kekin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leylanın kahve dükkanı
      aynen benim için bir bu birde brownie :) can onlar benim için :)

      Sil
  16. Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar006
      klasik havuçlu kek lezzeti sevenler için şahane :) teşekkür ederim..

      Sil
  17. evet kesinlikle işin sırrı sütü yok etmekte
    eline sağlık canım
    afiyet bal olsun
    öpüyorum kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tombul tarifler
      sen daha iyi bilirsin canım tariflerin detaylarını zaten :)
      çok teşekür ederim canım benim öptüm :)

      Sil
  18. bugün gördüğüm ikinci havuçlu kek. kalkıp yapmamak için kendimi zor tututuyorum:)

    www.maceraperestmutfakta.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maceraperest mutfakta
      hadi şansını zorla üçüncüsünü de görürsen hiç bekleme o zaman kalk yap var bir hikmet :))

      Sil
  19. Ayrilmaz üclü demii:)) ben de bayiliyorum bu üclüye;yiyenlere afiyetler olsun,ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız
      diii :) hep beraber bayılmak ne güzel :)
      epeyce kişiye afiyet oldu bereketli bir tarif teşekkür ederim :)

      Sil
  20. Ayyy çok heyecenlandım. Harikasın sen. Kurtardın beni. Misafir sezonunu açtım :) Üst üste misafir ağırlayacağım. Değişik, hoş kek tarifleri bulur muyum acaba dedim... kiiii benim güzelim vermiş meğerse :)) Gerçekten çok teşekkürler. Pek makbule geçti bana :)) Hemen deniyorum. Tadından şüphem yok. Senden kötü iş çıkmaz :)) İnşallah ben de yapabilirim. Çok öptüm çokkkk. Çok seviyorum seni :) Yapmaya gittim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahum
      aynı heyecan bende de tekerrür etti seni görüncek, bak şimdik :)))
      hadi açılışın hayırlı uğurlu olsun Avummm benim, ah birlikte olsa o açılış ne hoş olur amaaaaaa :) neyse kekin açılışını birlikte yapmış olalım o zaman :) hahay sanki senden kötü iş çıkar hiç gülesim yoktu,süper olur Ahum yaparsa :) ay gerçekten miiii yapçan mı oyy harikasın sen ya :) çok kolay gelsin çokta afiyet olsunnnn :) öptümmm çok seviyorum ben senü :)

      Sil
    2. Yaptım yaptım :)) Çoook güzel oldu, elime sağlık :) Misafirlerim sayende lezzetli bir kek yediler. Blogunu söyledim artık burdan bakar bakar yaparlar :) Çoook teşekkürlerrrr :)
      Dipnot : Herkes yapsın bunu :)

      Sil
    3. ahum yaparda çok güzel olmaz mı ki yaaaa :))ohh afiyetler olsun tatlıma ve tatlı misafirlerine :)))bakıp bakıp yapsınlar :) sende gelip gelip yorum yap ki benim yüzüm gülsün :))canımıniçi ne teşekürü yahuuuu :) ben bu güzel yorumun için teşekür eder kocaman öperim sen asıllllll :) herkes yapsın valla tatlı yiyip tatlı konuşsunlar Ahum gibi :)

      Sil
  21. Bundan sonra hazir almak yok bu tarifi uygulamak var..ev yapimi miss gibi eh tarif senden olunca eminim cok cok ta guzel zaten yazmissin en yukarlarda:)) Elelrine saglik canim..Resim konusunda Vuslata katildim::)) sevgiler canim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dostbahçesindenlezzetler
      evetttttt :) yukarlarda yazdım aşağalarada yazim harika bir kek belkide ben çok sevdiğimdendir :)çok teşekür ederim ablacımmmmmm :)hımmm öhöm anladım...Anlaştık değiştiricim :)öpüyorum seni kocaman :)

      Sil
  22. Merhaba canım ben geldimm:)
    Bu 3 lünün içinde bulunduğu lezzet sevilmez mi?:)
    Hele bir de böyle bir güler yüzlü tatlı dilli elden çıkarsa:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevalce lezzetler
      sevilir tabi ablacım sevilmez mi hiç :)
      yorumun tatlılığı sahibinden belli zaten amaaaa :)
      sevgilerimle mutlu hafta sonları :)

      Sil
  23. Canım favori keklerim arasındadır ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya sezgin
      evett aynen :)teşekkür ederim benden de bolca sevgiler ve mutlu hafta sonları :)

      Sil
  24. heeey muhteşem.
    havuç ceviz tarçın ha.
    çook iyi.
    :)
    üzüm konabiliyo mu ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      hemde ne iyi :)
      hımm üzüm olayı tecrübe ile sabit değil amaaaa deepp :)güzel bir fikir.
      tarçın, ceviz ve üzüm denenmiştir oda şahane güzel olmaktadır :)
      mutlu hafta sonlarııı :)

      Sil
  25. çoook sevdiğim bir lezzettt bak aklıma getirdin şimdi hasta hasta :) iyileşir iyileşmez yapacağım... ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birdilimdüş
      ay kıyamam ben sana ama :) önce iyileşte sen daha nicelerini yaparsın bilirim :))))
      mutlu hafta sonları :)hemen iyileşivereceğin hatta :)

      Sil
  26. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  27. bayılırım bu keke
    çok güzel görünüyor sunumda şık olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sarımutfak-hande
      teşekür ederim bende çok severim ki:)

      Sil
  28. Havuçlu kek favorimiz :) Ellerine sağlık.
    TATlı tarifler yarışmamıza beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leylanın kahve dükkanı
      aynen aynen :)
      aa yarışma mı gelir uğrarım elbet :)

      Sil
  29. yok yok bütün tarifi verdim.
    göz kararı, şaka idi.
    :)
    yorumlarda da ek yaptım, sordular da.
    180-200 derece, 25 dakika.
    :)
    hadi yapınca yaz ama.
    :)
    bu ıssız adam keki biliyon seninkiii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone
      tımam :) sorun yok ki ben birçok şeyi göz kararı yaparım bundan dolayıdır ki ekleyemediğim tarif oluyor. yarın gelen çekiliş hediyem ve pastalarla ilgili bir post hazırlicam. sonrasında yaparım..

      Sil
  30. Sunumuna bayıldım.Ellerine sağlık.Sabah sabah olsaydı da yeseydim.Evde olsam kesin yapmıştım o derece :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaseminin mutfağından
      teşekür ederim canım o zaman eve geçince ilk iş yap canım tam bir kış lezzeti :) mis gibi kahveni de alırsın yanına e tamam işte :)sevgilerimle :)

      Sil
  31. işte benim favori kekimm. muhteşem görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. juliette
      benimde favorimdir çok severim çok teşekkür ederim ayrıca :) sevgilerimle...

      Sil
  32. En sevdiğim tatlardan biridir. Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine şahin
      sanırım seveni çok bende dahil olmak üzere :)))teşekür ederim :)

      Sil
  33. Havuçlu tarçınlı kek deyince aklıma hep Issız Adam filmi geliyor :) Çok seviyorum bu keki ben yaa. Uyumları süper gerçekten de. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslice tarifler
      iyikide geliyor güzel film :) ama bende yaaa :)
      çok teşekür ederim canım benim...

      Sil
  34. ben yumurta bile kıramıyorum. tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adsızblog sokağı
      hihi çok tatlısın :)
      teşekürler ...

      Sil